Hattrick Van Staveren wordt Jong FC Volendam fataal

• dinsdag, 05 apr 2022

Jong FC Volendam heeft op Sportpark Duinwetering een flinke nederlaag geleden tegen concurrent VV Noordwijk. De formatie van Kiki Musampa keek in de rust al tegen een 4 – 0 achterstand aan en was, ondanks een goal van Tayrell Wouter, niet in staat om een comeback tot stand te brengen.

Nadat beide ploegen met een poging van enkele tientallen meters de wedstrijd begonnen was de wedstrijd los. Jong FC Volendam keek echter snel tegen een achterstand aan: Na een uitglijder van Dion Vlak kon Emiel Wendt van Noordwijk gemakkelijk binnentikken. De ploeg van Musampa moest dus gelijk aan de slag om de achterstand te repareren.

In de twintigste minuut werkten de beloften zich verder in de problemen. Nadat Vlak een afstandschot niet goed kon verwerken werd er een overtreding gemaakt door Sjors Kramer. De penalty die hieruit volgde werd beheerst ingeschoten door Nick van Staveren: 2 - 0. Tot overmaat van ramp werd een vrije trap vanaf links gemakkelijk ingetikt door diezelfde Van Staveren. Jong FC Volendam stond na een half uur spelen al met 3 – 0 achter.

Van kwaad naar erger

Na de 3 – 0 leek Jong FC Volendam iets meer grip op de wedstrijd te krijgen. Via Koen Blommestijn en Jim Beers werden er enkele kleine kansen gecreëerd. Toch was het de thuisploeg die opnieuw toesloeg. Van Staveren, die al twee goals op zijn naam had staan, werd vogelvrij gelaten rond de penaltystip. Zonder enige druk kon de nummer negen de bal achter Vlak schuiven. De beloften gingen met een 4 – 0 achterstand aan de thee.

Musampa voelde zich genoodzaakt om wijzigingen door te voeren. Met twee wissels werd er een poging gedaan om de schade te repareren. Met succes: al na vijf minuten kwam Blommestijn op doorzettingsvermogen door de verdediging van Noordwijk. Hij kreeg de bal bij Wouter die afwerkte en de stand naar 4 – 1 bracht.

Als een nachtkaars uit

Het lukte Jong FC Volendam echter niet om aan een echte comeback te werken. Ondanks dat de uitploeg beter speelde dan in de eerste helft bleef het team uit Noordwijk makkelijk op de been. Verder dan enkele halve kansen kwamen beide ploegen niet meer in het restant van de tweede helft. De wedstrijd eindigde in een 4 – 1 overwinning voor VV Noordwijk.

Koninklijke HFC-uit

Zaterdag staat Jong FC Volendam tegenover HFC. De aftrap is om 15:30 uur in Haarlem.

Scoreverloop:
2’ Emiel Wendt 1 – 0
20’ Nick van Staveren 2 – 0
31’ Nick van Staveren 3 – 0
42’ Nick van Staveren 4 – 0
50’ Tayrell Wouter 4 – 1

Opstelling Noordwijk: Lars Jansen; Toer Bouwman, Rob Overvliet, Dylan Rietveld, Donovan Slijngard (61’ Hidde van den Ende); Raïes Roshanali, Thomas Reynaers (60’ Stef van der Zalm), Sander Bosma (79’ Max van Duin); Nick van Staveren (65’ Sem van Oosten), Emiel Wendt, Youri de Winter (79’ Marc de Kruijs).

Opstelling Jong FC Volendam: Dion Vlak; Rob Tol (45’ Givairo Read), Sjors Kramer, Edwin Ansah (45’ Younes Taha), John Hilton; Robin Schulte, Milan de Haan, Joey Antonioli (79’ Levi Volkers); Tayrell Wouter, Jim Beers (60’ Jordi Blom), Koen Blommestijn (79’ Ezechiel Fiemawhle).

Tekst: Bram van Lint
Foto's: Pro Shots / Sonny Lensen