Heini Otto te gast in LOVE Sport Extra!

• maandag, 15 mrt 2010

Oud-voetballer en trainer Heini Otto is woensdag 17 maart om 18.00 uur de hoofdgast in het LOVE-radioprogramma LOVE Sport Extra!

Heini Otto start zijn carrière voor FC Amsterdam en speelt vervolgens voor FC Twente, het Engelse Middlesbrough en FC Den Haag. Tegenwoordig is Otto lid van de technische staf van de jeugdopleiding van Ajax.

Heini Otto maakt zijn debuut in het betaalde voetbal op 15 september 1974 voor FC Amsterdam als hij in een wedstrijd tegen HFC Haarlem invalt voor Gerard van der Lem.
In 1978 vertrekt Otto naar FC Twente. In de zomer van 1981 verdient Otto een contract bij het Engelse Middlesbrough. In mei ‘85 keert hij terug naar Nederland om te gaan spelen voor FC Den Haag. Voor Den Haag speelt Otto zeven seizoenen. Hij vestigt daarbij een record in het Nederlands betaald voetbal door tussen 18 augustus 1985 en 3 november 1991, 221 opeenvolgende wedstrijden te spelen zonder een minuut te missen. In 1992 neemt hij op 37-jarige leeftijd afscheid. Otto speelde eenmaal voor het Nederlands Elftal.

Na zijn carrière als actief voetballer wordt Otto jeugdtrainer van FC Den Haag en later van Ajax. In 1997 wordt hij assistent-trainer bij Ajax. Van 2000 tot 2002 is hij hoofdtrainer van HFC Haarlem. Op 12 juni 2002 wordt bij een medische controle een hartprobleem vastgesteld, waarna hij twee dagen later een open hartoperatie ondergaat. Otto besluit zijn functie als hoofdtrainer van Haarlem neer te leggen en keert later dat jaar terug naar Ajax. Daar treedt hij toe tot de technische staf van de jeugdopleiding.

Om 18.30 ‘Bellen met.....Johan Steur’

LOVE Sport Extra, woensdagavond tussen 18.00 uur en 19.00 uur op LOVE-Radio! Presentatie Jack Mühren en Ed Guyt.

LOVE-Radio: FM 106.6, kabel 89.0, TV-kanaal 12+, Internet Livestream: www.rtvlove.nl