Henny Schilder, Nick Tol en Kees Tol tekenen contract

• vrijdag, 11 jun 2010

Henny Schilder (4 sept. 1984) tekende op vrijdag 11 juni een nieuw contract met FC Volendam dat hem aan de club bindt tot de zomer van 2013.
Sinds zijn debuut in en tegen FC Eindhoven op 8 september 2006 heeft Henny Schilder 120 competitiewedstrijden voor Volendam gespeeld. In het eerste jaar waren dat er 18, een jaar later 35 en in de eredivisie 30. Vorig seizoen miste hij ook slechts een wedstrijd, waardoor hij 37 keer in de basis startte.
De centrale verdediger van FC Volendam is in de Volendamjeugd als spits begonnen, maar scoorde in het betaald voetbal slechts een goal. Dat was het winnende doelpunt op 3 februari 2009, uit tegen Willem II.
In de vier seizoenen die hij nu actief is, oogstte hij nog maar acht gele kaarten en nooit een rode.

Kees Tol (5 mei 1989) tekende op 11 juni 2010 een eenjarig contract met FC Volendam.
Samen met zijn volle neef Nick Tol speelde hij in 2007-2008 in de A-jeugd van FC Volendam. Na dat seizoen werd hem geen betaald voetbalcontract aangeboden. Hij maakte de overstap naar RKAV Volendam. Zijn doelpuntenproductie en manier van spelen bleef niet onopgemerkt. Niet alleen kon hij naar diverse topamateurs, ook Cambuur Leeuwarden was in hem geïnteresseerd. Dat uitstapje leverde weinig meer op dan voetballen op maandagavond in het beloftenteam. In de zomer van 2009 hield hij het in Friesland voor gezien en keerde terug in het hoofdklasseteam van RKAV Volendam. Daar verguldde hij zijn visitekaartje met een enorme dosis doelpunten. Opnieuw bleef het niet onopgemerkt. Nu was het FC Volendam, dat hem een nieuwe kans in het betaald voetbal biedt.

Nick Tol (3 mei 1989) verlengde op 11 juni 2010 zijn contract met FC Volendam.
Evenals zijn neef Kees Tol werd hem na het A-juniorenseizoen 2007-2008 geen contract aangeboden. Hij kwam bij het zaterdagteam van de RKAV Volendam in beeld en draaide daar een uitstekend seizoen. Al in 2009 bood FC Volendam hem de kans zich toch in het betaald voetbal te ontplooien. In zijn eerste jaar maakte hij het debuut thuis tegen FC Zwolle op 28 augustus 2009. Daarna bleef het lange tijd stil. Tegen het eind van de competitie bracht hij het aantal wedstrijden in het hoogste elftal op vijf. Hij liet zien veel in zijn mars te hebben, waardoor FC Volendam hem opnieuw aan zich wil binden.