(Het Andere) Oranje Pastoor Paul uit functie gezet

• vrijdag, 16 jul 2010
  • Leestijd: 1 minuut

Het bisdom Haarlem-Amsterdam heeft pastoor Paul Vlaar van Obdam met onmiddellijke ingang van zijn priesterlijke taken ontheven en hem een bezinningsperiode opgelegd. Reden voor de schorsing is dat Vlaar afgelopen zondag, op de dag van de finale van het WK Voetbal, de eucharistie heeft gevierd in een oranje gewaad en ook „in teksten en vormen onvoldoende recht heeft gedaan aan de heiligheid van de eucharistie”. Volgens het bisdom hebben de beelden hiervan in binnen- en buitenland bij gelovigen verontwaardiging gewekt.

Pastoor Paul is sinds jaren een fanatieke supporter van “Het Andere Oranje”. Samen met Remon Feld van Bakkerij Pater is hij vaak aanwezig bij de thuiswedstrijden. Ook treedt hij samen met Remon regelmatig op als imitators van hun helden Nick en Simon bij de activiteiten van de Kids Club.

FC Volendam wenst Pastoor Paul veel sterkte!