“Het mooiste gala ooit”

• maandag, 19 dec 2011

(Fotografie Fred Rotgans)

Zaterdagavond 17 december werd in het Jozef-theater in Volendam voor de tiende maal het FC Volendam Gala georganiseerd. De Jozef was op een prachtige kerstsfeer versierd. Aanwezig waren ruim 150 sponsoren die hebben genoten van een avond vol spektakel, illusie, entertainment en topmuziek.

Kippenvel

De avond werd om 18:00 uur geopend door spreekstalmeesters Alfred de Jong en Klaas Schilder. De gasten kregen een overheerlijk meergangendiner voorgeschoteld van de koks van Hotel Spaander. De avond werd geopend door het zestienkoppige orkest van Guido’s Orchestra. Guido's Orchestra is een symfonie-/poporkest, dat geleid wordt door componist, dirigent, vioolsolist, musical director en producer Guido Dieteren. Guido's Orchestra is onder meer bekend van de Symphonica in Rosso-concerten en speelde met muzikanten als Alessandro Safina, Marco Borsato en Paul de Leeuw. Ook sopraan Wendy, de vrouw van Guido bracht de zaal kippenvel. Zij leverde een topprestatie door met een dikke buik van 9 (!) maanden zwangerschap toch diverse malen de hoge “C” te halen.

{foto1}

Het galacomité (Alfred de Jong, Klaas Schilder, Nico Tol (Mick), Johan Bond en Remco van der Ende) geeft graag jong Volendams talent de kans. Deze editie was de eer te beurt aan Alice Veerman. Volendam barst van het talent en dat liet zij zien en horen!

{foto2}

De FC Volendammer van het jaar werd bekend gemaakt en dat was deze keer Henk Binken (zie elders op deze site).

Ongelooflijk

Vervolgens was het de beurt aan mentalisten Rob en Emiel. Zij verweven magie, cabaret, verwondering en humor in een geweldige show. Geblinddoekt (!) werden serienummers van bankbiljetten voorgelezen en voorwerpen uit de broekzakken van de aanwezigen opgezegd. Het was ongelooflijk wat het publiek te zien kreeg van deze wereldkampioenen!

{foto3}

Daarna was de loterij, met fantastische prijzen als 9 dagen Brazilië, een week wintersport en diverse weekendjes weg, waardebonnen, dinerbonnen en vele, vele andere prijzen. De lotenverkoop ging voortvarend. Negen dagen Brazilië ging naar Henk en Marie Kras, een week wintersport ging naar Deelen Verswaren.

{foto4}

Nadat Get Back Live, een Volendamse pop-band met als zangers Carola Smit, Jack Huijgsloot en Alletta Tol, de gasten op de dansvloer had gekregen was de uitsmijter voor niemand minder dan Nick & Simon!

{foto5}

{foto6}

Tussendoor werd de cheque op het podium uitgereikt aan voorzitter Henk Kras. Daar stond het fraaie bedrag op van liefst € 26.000,-. Vermeldenswaardig was ook dat Gerhard van Galen namens Golf & Countryclub Regthuys daar nog eens € 1000,- bovenop deed. Hij had bovendien bijzonder mooie woorden over voor accountmanager Klaas Schilder.

Het FC Volendam Gala 2011 was een aaneenschakeling van hoogtepunten, kippenvelmomenten en momenten van verwondering! Diverse gasten hadden het over “de mooiste gala ooit”. Een opsteker voor de club!

{foto7}