Het wordt een onvoorspelbare uitslag

• donderdag, 08 dec 2011

Helmond Sport is voor FC Volendam zo’n tegenstander, waartegen geen uitslag voorspelbaar is. Wie de resultaten van de laatste jaren bekijkt, ziet dat er uit- en thuisoverwinningen, maar ook uit- en thuisnederlagen staan. En elf gelijke spelen. De laatste twee seizoenen ging Helmond Sport in Volendam met de punten aan de haal, terwijl FC Volendam vorig seizoen in Helmond met 0-2 had gewonnen door doelpunten van Maikel van der Werff en Michiel Kramer.

Voor beide ploegen geldt deze week, dat er wat goed te maken valt. FC Volendam kwam ontgoocheld terug uit Almere. Aanvallend werd van alles bedacht, maar tot genoeg doelpunten om de drie punten mee te nemen, kwam het niet. Het wil maar niet lukken op het veld van Almere City FC. In het PSV-stadion en in Almere wist FC Volendam nog nooit de volle winst te pakken. Voor Helmond Sport was de douche ook ijskoud. Thuis tegen FC Emmen was ongetwijfeld op meer gerekend dan een 0-1 nederlaag. Ook de Helmonders realiseren zich, al jaren, dat de wedstrijden in de Jupiler League onvoorspelbaar zijn. FC Volendam heeft in de afgelopen jaren twee keer aan de eredivisie mogen proeven en kan als geen ander zien hoe groot de verschillen in het soort voetbal in beide afdelingen is. Almere City FC liet weer zien wat countervoetbal zomaar kan opleveren.
Gelukkig staan Helmond Sport en FC Volendam borg voor meer voetbal. Beide teams hebben aanvallen hoog in het vaandel staan. Dat was in Helmond onder Jurgen Streppel al zo, onder Hans de Koning is dat niet anders. Voetbal is om het publiek te vermaken. We moeten tien jaar terug om een 0-0 terug te vinden in een wedstrijd van FC Volendam tegen Helmond Sport. Altijd wordt er wel gescoord en soms erg veel. Dat is ook waar het publiek voor komt.

Voor de winterstop speelt Volendam nog twee keer thuis. Na deze wedstrijd komt FC Oss naar Volendam. Twee wedstrijden waarin de aansluiting met de subtop hersteld moet worden. De middenmoot is zo groot, dat tegenvallende resultaten onmiddellijk naar het rechter rijtje leiden. Helmond Sport weet dat ook en zal FC Volendam dus degelijk tegemoet treden. Het staat bijna vast dat het een zeer spannend avondje wordt. Als het dan ook nog gepaard gaat met veel doelpunten is het bezoek aan het KRAS-Stadion terecht geweest. Op weg naar de winterstop is dat een stap in de goede richting.