Hoe is het met: Olaf Lindenbergh?

• woensdag, 16 okt 2019

Veel spelers hebben door de jaren heen het oranje tenue van FC Volendam om de schouders gehad. Veel van hen voetballen voor een andere club of hebben inmiddels de voetbalschoenen aan de wilgen gehangen. In een serie artikelen neemt FC Volendam contact op met enkele oud-spelers. In de achttiende editie: voormalig middenvelder van onder andere AZ en Ajax Olaf Lindenbergh?

Waar heb je gevoetbald?
Ik ben begonnen bij ZOB. Op mijn twaalfde ben ik naar Ajax gegaan en daar heb ik tot Jong Ajax gespeeld. Daarna kwam ik achtereenvolgens uit voor De Graafschap, AZ, Ajax, Sparta, Purmersteyn, AGOVV, FC Volendam, De Dijk en OFC.

Wat was altijd je favoriete positie?
Verdedigende middenvelder was de plaats waar mijn voorkeur naar uitging.

Speelde je nog met bekende voetballers in de Ajax jeugd?
Ik voetbalde onder andere met Tarik Oulida, Clyde Wijnhard, Harvey Esajas, Andre Ooijer en Dick van Burik.

Hoe vond je het om voor FC Volendam te spelen?
Ik heb twee leuke jaren gehad bij FC Volendam. Het waren voor mij de laatste twee jaren van mijn betaaldvoetbalcarrière. We hebben in die seizoenen steeds de nacompetitie gehaald, maar promoveerden helaas niet. Na die twee jaar ben ik nog twee jaar jeugdtrainer geweest bij de Onder 15. Een hoop van die jeugdspelers spelen nu in het eerste en bij Jong FC Volendam.

Ben je nog steeds aan het voetballen bij een club?
Eigenlijk was ik gestopt, maar vorig seizoen heb ik alsnog meegespeeld bij OFC in de tweede klasse. Nu speel ik bij de Ajax veteranen.

Wat heb je voor werk tegenwoordig?
Tot voor kort was ik assistent-trainer bij OFC zondag in de derde divisie. Op dit moment train ik geen club. Ik wacht op een nieuwe uitdaging.

Heb je nog contact met oud-spelers van FC Volendam?
Eigenlijk niet. Soms kom je bij een wedstrijd oude bekenden tegen. Dan is het altijd even lachen samen.

Heb je nog een leuke boodschap voor de lezers?
Blijf de FC supporten. Hopelijk zien we FC Volendam snel weer terug in de Eredivisie.

Interview: Rob Schilder (Vik)
Foto's: Fred Rotgans, Rob Lezer & Cor Westerveld (Archief FC Volendam)