Hoe is het met: Quincy van Ommeren?

• maandag, 18 nov 2019

Veel spelers hebben door de jaren heen het oranje tenue van FC Volendam om de schouders gehad. Veel van hen voetballen voor een andere club of hebben inmiddels de voetbalschoenen aan de wilgen gehangen. In een serie artikelen neemt FC Volendam contact op met enkele oud-spelers. In de twintigste editie: voormalig middenvelder Quincy van Ommeren.

Waar ben je in de jeugd begonnen?
Ik ben begonnen bij Buitenveldert in Amsterdam.

Hoe ben je bij FC Volendam gekomen?
Ik kende Andries Jonker. Hij vroeg of ik met hem mee wilde naar FC Volendam. In eerste instantie wees ik het af omdat ik net een goede baan had gekregen. Toen gaf hij aan dat de club mij het hele jaar zou gaan scouten. Het jaar erop belde Jonker me weer of ik interesse had. Ik zei: 'ik ga het overleggen met de baas.' Hij vertelde dat hij dat al had gedaan en ik alleen nog ja hoefde te zeggen.

Wat waren de leukste momenten die je hebt meegemaakt bij FC Volendam?
Natuurlijk de nacompetitie. En dat ik vrij snel naar het eerste elftal ging. Maar ook de periode onder trainer Henk Wisman was erg leuk.  We hadden een hecht en gezellig team. Daardoor pakten we dat seizoen gelijk de periodetitel, iets dat niemand verwachtte. Hij liet ons heel leuk en aanvallend spelen met een heel jonge ploeg.

Waar heb je na FC Volendam gespeeld?
Na FC Volendam speelde ik bij Turkyemspor, MVV, een half jaartje AFC, Katwijk en een half jaartje FC Chabab. Daarna speelde ik met een vriend bij NFC, maar dat was alleen wanneer ik zin had. Nu speel ik bij Reael Sranang in een veteranenteam. We spelen in dezelfde competitie als Ajax.

Hoe kijk je terug op je carrière?
Ik ben op behoorlijk late leeftijd in het betaalde voetbal gekomen. Ik had het ook helemaal niet verwacht omdat ik destijds gewoon vierde klasse voetbalde. Toch heb ik meer dan honderd wedstrijden gespeeld en ik ben er trots op dat ik dat heb mogen meemaken. Ik heb een mooie tijd gehad bij FC Volendam.

Wie waren jouw favoriete spelers toen je klein was?
Ik was fan van Gerald Vanenburg en Frank Rijkaard. Fernando Redondo, een speler uit Argentinië, vond ik een schitterende middenvelder en zeer compleet. Ook David Silva en Kevin de Bruyne zijn mooie voetballers om naar te kijken.

Wat zijn je hobby's?
Tennis, filmpjes kijken, spelletjes spelen en ik heb een dochter waar ik heel veel dingen mee onderneem.

Wat is tegenwoordig je beroep?
Ik werk voor RMC in het ouderenvervoer.

Heb je nog een boodschap voor de lezers?
Als je iets wilt bereiken maakt het niet uit wat er gaat gebeuren. Het is vallen en opstaan totdat je je doel bereikt. Als het uiteindelijk toch niet lukt kun je later geen spijt hebben dat je er nooit spijt hebben dat je het niet geprobeerd hebt.

Interview: Rob Schilder (Vik)
Foto's: Cor Westerveld (Archief FC Volendam)