Hoe is het met: Raoul Esseboom?

• dinsdag, 26 feb 2019

Veel spelers hebben door de jaren heen het oranje tenue van FC Volendam om de schouders gehad. Veel van hen voetballen voor een andere club of hebben inmiddels de voetbalschoenen aan de wilgen gehangen. In een serie artikelen neemt FC Volendam contact op met enkele oud-spelers. In de zevende editie: voormalig middenvelder en huidig speler van VV Katwijk Raoul Esseboom.

Waar speelde je in je jeugdjaren?
In de jeugd heb ik gespeeld bij HFC Haarlem, HFC Edo, Telstar, VV Young Boys en PSV. Daarna belandde ik bij FC Volendam.

Hoe kwam je bij FC Volendam terecht?
Ik kwam bij FC Volendam omdat ik een nieuwe club zocht na het avontuur in Eindhoven. Volendam was redelijk dicht bij huis en ik was op zoek naar een club in de omgeving.

Wat zijn de leukste herinneringen aan FC Volendam?
Het leukste om mee te maken was de Volendamse kermis. Sportief gezien was mijn eerste seizoen de meest succesvolle. Toen maakte ik veel minuten. Hoewel het laatste seizoen sportief minder was heb ik wel veel gelachen met jongens als Daniel van Son en Gyliano van Velzen.

Heb je nog contact met de mensen van de club?
Ik heb met enige regelmaat contact met Erik Schouten en Kevin Visser. Erik en ik kwamen tegelijkertijd naar FC Volendam en zijn eigenlijk altijd wel redelijk close met elkaar geweest. Een aantal weken geleden dronken we nog een bakje koffie samen. Verder spreek ik Jordi van Stappershoef en Rodney Antwi nog wel eens.

Wat doe je tegenwoordig?
Tegenwoordig speel ik bij VV Katwijk en volg ik een cursus growth hacking. Ik ben bezig met het opzetten van een vintage kledingmerk.

Is er nog ambitie om op een hoger niveau te spelen?
Soms wel, maar soms ook niet. Ik geniet van de vrijheid die ik nu heb, maar ben ook niet vergeten hoeveel vrijheid je hebt als je profvoetballer bent.

Wat zijn je toekomstplannen?
Het valt allemaal wel mee qua toekomstplannen. Ik laat het op me af komen en zorg dat ik hard werk.

Interview: Rob Schilder
Foto's: Fred Rotgans & Rob Lezer (Archief FC Volendam)