Hoe is het met: Yuri Rose?

• donderdag, 10 okt 2019

Veel spelers hebben door de jaren heen het oranje tenue van FC Volendam om de schouders gehad. Veel van hen voetballen voor een andere club of hebben inmiddels de voetbalschoenen aan de wilgen gehangen. In een serie artikelen neemt FC Volendam contact op met enkele oud-spelers. In de zeventiende editie: voormalig middenvelder Yuri Rose.

Waar ben je in de jeugd begonnen?
Ik ben begonnen bij VPV Purmersteijn.

Op welke wijze kwam je bij FC Volendam?
Ik werd uitgenodigd om mee te trainen en mocht het seizoen daarna komen spelen.

Met welke spelers kon je toen goed mee opschieten?
In mijn eerste jaren bij het eerste met Dennis Klein. Ook met de oudere spelers zoals Marco Boogers en Marco Gentile kon ik goed overweg. En Mark de Vries niet te vergeten.

Wat waren de mooiste momenten voor jouw bij FC Volendam?
De nacompetitiewedstrijden. Helaas speelde ik in de tijd dat het financieel niet best ging met FC Volendam en was het overleven voor de club. Gelukkig is het daarna goedgekomen.

Welke clubs heb je na FC Volendam gehad?
Heracles Almelo, SC Heerenveen, Sparta Rotterdam, De Graafschap en Cambuur Leeuwarden.

Wat zijn de doelen die in je het leven wilt bereiken?
Gelukkig en gezond blijven. En blijven doen wat ik leuk vind.

Heb je nog contact met spelers of voormalig voetballers van FC Volendam?
Met een aantal spelers die in andere jaren bij FC Volendam speelden heb ik nog zo nu en dan contact. Bijvoorbeeld met Thijs Sluijter en Tim Bakens.

Waar ben je in dagelijks leven mee bezig?
In het dagelijks leven ben ik fulltime trainer. Parttime bij de bovenbouw jeugd van Ajax en parttime hoofdtrainer van de Ajax zaterdag 1. En natuurlijk vader van een zoon van zestien jaar en een dochter van tien jaar.

Wil je jezelf nog op andere gebieden ontwikkelen?
Ik wil me blijven ontwikkelen als mens en als trainer. Ook zou ik me graag ontwikkelen in de pedagogie.

Heb je nog een boodschap voor de lezers?
Voor de supporters: blijf altijd positief en steun de ploeg en de coach. Van zeuren en negativiteit is nog nooit iemand beter gaan spelen. En voor de rest geniet van het leven.

Interview: Rob Schilder (Vik)
Foto's: Fred Rotgans, Rob Lezer & Cor Westerveld (Archief FC Volendam)