Hollandia riskeert bij beker ‘lichtboete’

• donderdag, 09 sep 2010
  • Leestijd: 1 minuut

Voetbalvereniging Hollandia uit Hoorn riskeert een boete van 10 mille als de topklasser voor de KNVB-bekerwedstrijd tegen FC Volendam niet over de juiste lichtsterkte beschikt.

De kans dat de boete daadwerkelijk wordt opgelegd is overigens klein, zo laat de KNVB weten.

Hollandia speelt op dinsdag 21 september (20 uur) in de derde ronde van de nationale bekercompetitie tegen de profs van Volendam. ,,Voor de zendgemachtigde Endemol dient onze accommodatie uitgerust te zijn met een lichtinstallatie met de minimale verlichtingssterkte van 500 lux'', vertelt Hollandia-secretaris Dini Spil. ,,Dat hebben we niet.''

Mocht Hollandia geen goed licht hebben, dan riskeert het een forse boete. Volgens bepaling 17 van het KNVB-bekerreglement 'kan indien de lichtsterkte niet aan de eisen voldoet aan de thuisspelende club een boete worden opgelegd tot een maximum van honderd procent van het van de KNVB te ontvangen prijzengeld voor die wedstrijd'. Navraag leert dat dit rond de tien mille zou zijn.

Bron: Noordhollands Dagblad