Hugo Hovenkamp woensdag te gast in L.O.V.E. Sport Extra!

• dinsdag, 28 dec 2010
  • Leestijd: 1 minuut

Hugo Hovenkamp is woensdag 29 december om 18.00 uur de laatste hoofdgast in 2010 van L.O.V.E. Sport Extra!

Hovenkamp wordt geboren naast het Oosterparkstadion. Desondanks kiest hij niet voor de buurtclub, maar voor GVAV. In 1968 debuteert hij in het eerste elftal dat toen in de Eredivisie speelde. Hij maakt degradatie mee, de naamswijziging naar FC Groningen en weer promotie naar de Eredivisie.

In 1976 vertrekt Hovenkamp naar AZ’67 en maakt daar de glorietijd mee. Hovenkamp debuteert in 1977 in het Nederlands elftal op Wembley tegen Engeland. Momenteel is Hugo Hovenkamp scout bij voetbalclub AZ en hij is samen met zijn vrouw de trotse bezitter van een camping in Callantsoog.

Om 18.30 uur ‘bellen met…ex AZ speler Pier Tol’. Presentatie: Jack Mühren & Bert van der Poppe.