In beeld: Jordi van Stappershoef

• donderdag, 12 apr 2018

Zijn optie is gelicht door FC Volendam. Jordi van Stappershoef lijkt de beoogde Verhulst-opvolger. Na dit seizoen staat  Hobie Verhulst onder de lat bij Go Ahead Eagles. Van Stappershoef hield er vorig seizoen al rekening mee dat een andere club zich vroeg of laat zou melden voor Verhulst. Eerste doelman is altijd zijn doelstelling geweest.

Als junior rook hij al aan de Jupiler League. Dat was op 29 augustus 2014 in de wedstrijd Sparta-FC Volendam. Hij viel in de 27e minuut in. Theo Timmermans werd na een botsing per brancard afgevoerd. Toenmalig coach Hans de Koning kon geen beroep doen op Erik Heijblok (nekblessure) en derde doelman Mitchel Michaelis (spierblessure) dus werd de jonge Van Stappershoef voor de leeuwen gegooid. De 0-1 voorsprong werd uitgebouwd naar een fraaie 0-5 zege. Na zijn juniorentijd kwam hij uit voor Jong Volendam en was dit jaar reserve doelman bij het eerste.

Jordi van Stappershoef: “Ik heb veel geleerd in Jong Volendam.”

Geleerd

“Ik heb dit seizoen veel geleerd in Jong Volendam, ook van mijn foutjes. Ik voel dat ik er klaar voor ben om Hobie Verhulst op te volgen. Ik hoop mijn kans te krijgen”, zegt Van Stappershoef.

In het Volendamse radioprogramma LOVE Voetbal Extra van afgelopen week, waarin Misha Salden te gast was, werd de vraag gesteld of Van Stappershoef dan ook dit seizoen in de resterende wedstrijden dan maar moest worden opgesteld in het eerste; om alvast te wennen.

“FC Volendam gaat nog voor de nacompetitie. Als ik trainer was zou ik dat pas doen als die doelstelling gehaald is. Wie weet, stelt de trainer mij daarna dan wel op”, klinkt het bescheiden.

De vorige maand 22 jaar geworden beoogde opvolger van Hobie Verhulst heeft al zijn zinnen gezet op een succesvolle keeperscarrière. Hij doet privé extra aan krachttraining bij een sportschool in Amsterdam en houdt zich heel bewust bezig met gezonde voeding. Van zijn broer, die personal trainer is, krijgt de twee meter lange doelman de nodige voedingsadviezen. “Ik leef erg serieus voor mijn sport”, besluit hij.

Tekst: Cor Westerveld
Foto: Fred Rotgans