In memoriam Fred André

• woensdag, 25 jan 2017
  • Leestijd: 1 minuut

Op woensdag 25 januari is Fred André overleden. Hij was 75 jaar oud. Hij maakte lange tijd furore als verdediger van Telstar. Op 22 augustus 1976 maakte hij zijn debuut in het elftal van ‘Volendam’. Hij maakte met Volendam in dat seizoen de vijfde promotie mee naar de eredivisie. In de twee volgende jaren was hij een rotsvaste steunpilaar voor FC Volendam. Hij haalde ondertussen zijn trainersdiploma’s. Na zijn actieve voetballoopbaan werd hij tot 1981 assistent-trainer van Henk Ellens. Hij speelde voor (FC) Volendam 87 competitie- nacompetitie- en bekerwedstrijden. Daarin scoorde hij vier doelpunten. Met het overlijden van Fred André wordt opnieuw afscheid genomen van een markante speler van Volendam. Om hem te gedenken zal voorafgaand aan de wedstrijd tegen Telstar een minuut stilte worden gehouden en speelt ook FC Volendam met rouwbanden.