In Memoriam: Jan Schokker

• zondag, 14 mrt 2021
  • Leestijd: 1 minuut

Op zaterdag 13 maart is overleden Jan Schokker. Tussen 1987 en 1990 was hij secretaris van het bestuur van FC Volendam. Jan was 81 jaar.

Onder de bezielende leiding van voorzitter Jaap Bond (billy) werkte het toen nog heel kleine bestuur van FC Volendam de plannen van trainer Jan Brouwer uit om de club naar een hoger niveau te brengen. Het stadion oogde nog als in de beginjaren, er moest echt wat veranderen. Er werd ingezet op een totale vernieuwing van het stadion. Het resultaat is het Kras Stadion waar heden in wordt gevoetbald. Mensen zoals Jan Schokker, met een groot sociaal hart, wisten met een onverwoestbaar elan veel te kunnen bereiken. FC Volendam denkt dan ook in dankbaarheid aan zijn inzet terug.

De club wenst de nabestaanden van Jan veel kracht toe in deze moeilijke tijd.