In Memoriam: Klaas Veerman (Lut)

• donderdag, 18 mrt 2021
  • Leestijd: 1 minuut

Deze week bereikte ons het trieste nieuws van het overlijden van Klaas Veerman (Lut). Een clubman in hart en nieren en een geliefd persoon in het hele dorp. Klaas stond onder andere in de jaren zeventig aan de basis van de Vrienden van Volendam, de voorloper van de Club van 200. Klaas werd 79 jaar.

Naast zijn werk als ondernemer voor snackbar 'De Lutecks' was Klaas vrijwel altijd in de weer met 'zijn' FC Volendam. Hij nam plaats in het bestuur van de Vrienden van Volendam en was begin jaren tachtig medeoprichter van de Club van 200. Van het organiseren van loterijen tot ober: Klaas zette zich altijd voor honderd procent in voor de gasten in de Club van 200. Ook als hij eigenlijk bij De Lutecks had moeten zijn. Het kenmerkt het oranje hart van Klaas.

FC Volendam wenst de nabestaanden van Klaas veel sterkte toe in deze sombere tijd.