In Memoriam: Pius Schilder

• zaterdag, 22 mei 2021

Vol verslagenheid hebben de medewerkers en vrijwilligers bij FC Volendam kennisgenomen van het plotselinge overlijden van Pius Schilder. Bij een thuiswedstrijd van FC Volendam stond altijd één ding vast: Pius was, gewapend met camera, namens de Nivo aanwezig. Pius werd 65 jaar.

Pius behoorde tot de selecte groep mediavertegenwoordigers die zich niet hoefde aan te melden voor een wedstrijd van FC Volendam. Want Pius was er áltijd. Al tientallen jaren. Een nuchter dorpsfiguur met het hart op de juiste plaats en oog voor nieuws. Want gebeurde er iets in Volendam, dan was Pius er als de kippen bij om de situatie te vereeuwigen met zijn cameratoestel. Mede door zijn inzet is de Nivo uitgegroeid tot een onmisbaar nieuwsmedium in Volendam en omstreken.

FC Volendam wenst de nabestaanden van Pius veel kracht toe in deze moeilijke tijd. We gaan hem missen langs de lijn.