In Memoriam: Wim Keizer

• zondag, 03 apr 2022
  • Leestijd: 1 minuut

Markant, geliefd en oer-Volendams. De woorden om Wim Keizer te beschrijven zijn eindeloos. De klap voor FC Volendam en het gehele dorp is dan ook enorm toen vernomen werd dat Wim op zondag 3 april is te komen overlijden. Wim werd 80 jaar.

Wim werd afgelopen vrijdag tijdens het thuisduel tegen TOP Oss onwel op de tribune. Direct werd eerste hulp toegepast door onder anderen supporters, EHBO en de clubarts van FC Volendam. Daarna werd hij met spoed naar het ziekenhuis gereden. Zondagochtend bleek dat de geboden hulp niet mocht baten.

Wim was het visitekaartje van het dorp Volendam. Een uitgesproken persoonlijkheid met het hart op de juiste plaats. Naast zijn betrokkenheid bij legio lokale initiatieven, was Wim trouw volger van FC Volendam. Weinig wedstrijden zijn in de afgelopen decennia aan hem voorbij gegaan. Kritisch als het moest, maar bovenal trots op ‘zijn’ club.

Het dorp en de club gaan Wim Keizer missen. FC Volendam wenst nabestaanden veel kracht toe in deze zware tijd.