Inter-aanvaller Samuele Mulattieri op huurbasis naar FC Volendam

• maandag, 05 okt 2020

De talentvolle Italiaanse aanvaller Samuele Mulattieri (19) komt tot het einde van dit seizoen uit voor FC Volendam. De multifunctionele jeugdinternational wordt door Internazionale voor één jaar uitgeleend aan Het Nieuwe Oranje.

Mulattieri, die woensdag zijn twintigste verjaardag viert, kroonde zich in het afgelopen seizoen tot topscorer van de Italiaanse Primavera competitie, door in 21 wedstrijden vijftien goals te maken voor Inter. Ook trainde hij sinds de ‘coronahervatting’, nu zo’n vier maanden, mee met het eerste team van de Italiaanse grootmacht. De aanvaller is opgeleid bij Spezia en maakte op zeventienjarige leeftijd zijn debuut in het eerste team, dat uitkomt in de Serie B. In de zomer van 2018 was van alle geïnteresseerde clubs Inter het meest slagvaardig en haalde Mulattieri binnen. Naast zijn veelbelovende verrichtingen voor Inter kwam de aanvaller uit voor diverse nationale jeugdteams van Italië.

‘Dankbaar voor deze kans’

Mulatierri, die met de overstap naar FC Volendam in de voetsporen treedt van trainer Wim Jonk (ex-FC Volendam en Inter), is gelukkig met de overstap naar De Dijk. “Ik ben heel blij om naar Nederland te komen en te spelen voor FC Volendam. Ik ben trainer Wim Jonk, technisch directeur Jasper van Leeuwen en strategisch adviseur Ruben Jongkind dankbaar voor deze kans. Ik kan niet wachten om belangrijk te zijn voor het team. Forza Volendam!”

'Supporters houden hiervan'

Technisch directeur Jasper van Leeuwen is verheugd met de extra aanvallende stootkracht. “Samuele is een veelbelovend en veelzijdig talent die inzetbaar is op diverse posities: in de spits, als tweede spits, maar ook als schaduwspits komend vanaf het middenveld.”

Van Leeuwen beschrijft de Italiaanse goalgetter: “Hij is het type speler waar veel supporters van houden: een fijne techniek en motoriek, snelheid vooral op de eerste meters, een goed gevoel voor positie kiezen in de zestien en niet onbelangrijk: scorend vermogen. Met Samuele’s komst krijgt deze selectie een extra impuls en Wim Jonk meer mogelijkheden om nog meer te variëren in zijn aanvallende strategieën. We danken Inter voor het vertrouwen en gaan er alles aan doen om Samuele te laten floreren.”

Tekst: FC Volendam
Foto's: Internazionale