Inter-doelman Filip Stankovic komend seizoen onder de lat bij FC Volendam

• woensdag, 04 aug 2021

Na het succesvolle seizoen van Samuele Mulattieri bij FC Volendam, heeft Het Nieuwe Oranje opnieuw zaken gedaan met Internazionale. Doelman Filip Stankovic (19) verdedigt komend jaar het doel van FC Volendam. De negentienjarige keeper wordt voor één seizoen gehuurd van de Italiaans kampioen.

Stankovic speelt al jaren in de jeugdopleiding van Internazionale en behoorde afgelopen seizoen tot de selectie die beslag legde op de Scudetto. Ondanks dat de Servisch jeugdinternational veelvuldig behoorde tot de wedstrijdselectie, kwam het nog niet tot een officieel debuut in de hoofdmacht. Wedstrijden spelen deed Stankovic bij de Primavera, waar hij aanvoerder was en werd verkozen tot beste doelman van de competitie. In het seizoen 2019-2020 was Stankovic, zoon van Inter-legende Dejan Stankovic, bij het Primavera-team ploeggenoot van Mulattieri.

{youtube:v4JS85R07Wc}

'Alles geven voor clubkleuren'

“Ik ben heel blij om hier te zijn, het is een eer om in dit shirt te mogen spelen”, stelt Stankovic. “Ik wil de hele club bedanken dat mij deze kans wordt geboden, en ik wil ook tegen de FC Volendam fans zeggen dat ik altijd alles zal geven voor de clubkleuren. Ik ben zeer gemotiveerd en kan niet wachten om aan deze nieuwe ervaring te beginnen”.

Technisch directeur Jasper van Leeuwen is blij met de versterking onder de lat. “Wij hadden een keepersvacature open staan, en Filip kwam al snel naar boven als een belangrijke kandidaat. Onze relatie met Inter is zeer goed, en daar bouwt deze nieuwe huur natuurlijk op voort. Maar bovenal waren wij enthousiast over Filip’s profiel.”

'Persoonlijkheid en leiderschap'

Van Leeuwen is onder de indruk van de kwaliteiten van de jonge doelman. “Wij zien in Filip een keeper met veel potentie, die zich in het bijzonder onderscheidt door zijn persoonlijkheid en leiderschap op jonge leeftijd. Hij zit motorisch goed in elkaar, heeft prima reflexen en een bovengemiddelde traptechniek. Filip keept met lef en bravoure. Wij hebben er alle vertrouwen in dat Filip zich bij ons verder kan doorontwikkelen en het team ook echt kan versterken.”