Interessante krachtmeting met titelkandidaat De Graafschap

• donderdag, 05 nov 2020

Na de 2-0 overwinning op FC Eindhoven afgelopen zondag, wacht aanstaande zaterdag een kraker tegen De Graafschap. FC Volendam is de huidige nummer zes op de ranglijst. De Graafschap bezet momenteel de derde positie. Vorig jaar waren beide clubs nog verwikkeld in een interessante strijd om de promotieplaatsen. De wedstrijd in Doetinchem is live te volgen via FOX Sports 1. De aftrap is zaterdagmiddag om 14:00 uur.

De Graafschap is de competitie zoals verwacht sterk begonnen. Met slechts één verliespartij uit negen gespeelde wedstrijden en een reeks van vijf ongeslagen duels zijn de Superboeren weer een geduchte tegenstander voor de mannen van Wim Jonk. Maar ook de Volendammers zijn in goede vorm. Zij wonnen hun laatste vier wedstrijden en zijn inmiddels zeven wedstrijden ongeslagen.

Voorbereiding

In de voorbereiding van dit seizoen kwamen beide teams elkaar al tegen. FC Volendam wist dit duel met 1-2 te winnen. Martijn Kaars en Jari Vlak waren de doelpuntenmakers in dit duel. Bij de Achterhoekers is aanvoerder Ralf Seuntjens de gevaarlijkste man. In de afgelopen wedstrijd tegen TOP Oss was hij samen met Danny Verbeek trefzeker. Seuntjens was dit seizoen zes keer trefzeker voor de mannen van Mike Snoei.

FC Volendam speelde 33 keer eerder tegen De Graafschap. Acht keer wist de Volendamse equipe drie punten over de streep te trekken. Er werd negen keer gelijk gespeeld. De laatste wedstrijd in competitieverband was al bijna elf maanden geleden. Op vrijdag 20 december 2019 werd het 3-3 gelijk. Jari Vlak, Gijs Smal en Francesco Antonucci maakten in die wedstrijd de doelpunten namens Het Nieuwe Oranje. De laatste overwinning in competitieverband op de Vijverberg was in 2015. Guyon Philips en Raymond Fafiani zorgden destijds voor de 0-2 overwinning.

Laatste vijf wedstrijden:

09-08-2020 | De Graafschap - FC Volendam: 1 - 2
Jari Vlak, Martijn Kaars

20-12-2019 | FC Volendam - De Graafschap: 3 - 3
Jari Vlak, Gijs Smal, Francesco Antonucci

23-08-2019 | De Graafschap - FC Volendam: 3 - 0

09-02-2018 | De Graafschap - FC Volendam: 2 - 1
Joey Veerman

22-09-2017 | FC Volendam - De Graafschap: 0 - 0

Twitter & Insta Story

De wedstrijd De Graafschap - FC Volendam wordt live uitgezonden op FOX Sports 1 (o.a. bij KPN (kanaal 14), Ziggo (kanaal 421, voor klanten met minimaal een TV Start- of Standard-abonnement) en T-Mobile (kanaal 150) zonder extra abonnement beschikbaar) en is daarnaast te volgen via het Twitter-account @FCVolendam en de story op Instagram. De hashtag van deze wedstrijd is #gravol. De aftrap is zaterdagmiddag om 14:00 uur.