Is Jong goed genoeg om AFC te verslaan?

• donderdag, 12 mrt 2020

Voor de tweede keer dit seizoen hebben we pas twee wedstrijden op rij niet verloren. De eerste "serie" was eind september vorig jaar. Dat waren de wedstrijden na het spektakel tegen AFC (4-6). Nu gaan we dus na zo'n serie op bezoek bij de regerend kampioen.

Als kampioen begon AFC niet echt overtuigend aan het huidige seizoen. Maar een een 5-1 zeperd bij IJsselmeervogels herpakte de ploeg zich knap bij Katwijk (1-2). Tot het einde van het kalenderjaar moest de ploeg vervolgens nog twee keer een nederlaag slikken. Bij Rijnsburgse Boys is dat uiteraard geen schande, maar op eigen veld verliezen van Scheveningen kan eigenlijk niet als je ambitie hebt om de titel te prolongeren. In Tiel ontsnapte de ploeg ook nog eens aan een nederlaag. Op het niet al te beste veld van TEC, laten we het netjes houden, scoorden ze pas in de toegevoegde tijd de 2-2. In 2020 leek de ploeg van Ulrich Landvreugd niet te stoppen. Tegen De Treffers werd het kort voor tijd nog opnieuw 2-2, maar daarna ging de machine soepeler en soepeler lopen. Vijf overwinningen op rij, waar onder tegen IJsselmeervogels (2-0), HHC Hardenberg (0-2) en Rijnsburgse Boys (6-3) bracht de trots van de hoofdstad weer terug in de titelstrijd. Vorige week bleek echter dat hier ook een stokje voor gestoken kan worden. Opnieuw wist Scheveningen van AFC met 1-0 te winnen. Zo zagen ze Katwijk toch weer weglopen. AFC staat nu derde op vier punten van Katwijk.

Het was in september een waar spektakel tegen AFC. Deze wedstrijd kan zo in de promotie film voor de Tweede Divisie. Twee ploegen die wilden voetballen en doelpunten die vielen als rijpe appels. Alleen hingen er aan de FC Volendam boom te veel zure appels. Die laatste minuut haalt uw verslaggever zo weer op het netvlies. Op de paal... en in de tegenstoot werd het 4-6. En dan te bedenken dat Jong FC Volendam niet onverdiend al vier keer, ja je leest het goed, op voorsprong was gekomen. Jong FC Volendam speelde een prima wedstrijd, maar was net niet goed genoeg tegen de kampioen. Zaterdag zal het hopelijk weer zo'n leuke wedstrijd worden. Op papier is de thuisploeg natuurlijk favoriet, maar met inzet, passie en de wil om te voetballen weet je het maar nooit. Onze laatste nederlaag was ergens halverwege vorige maand. ASWH pakte zaterdag het eerste punt op vreemde bodem, laten wij dan maar de eerste overwinning op vreemde bodem gaan pakken dit seizoen. Hopelijk zijn we goed genoeg!

De wedstrijd begint zaterdag om 15:30 uur, dus let op iets later dan normaal. Scheidsrechter van dienst is Nick Tunnissen uit Venray. Hij heeft dus een mooi ritje voor de boeg, terwijl wij dit keer dichtbij huis spelen. Afgelopen seizoen heeft hij ons twee keer gefloten. De eerste keer was thuis tegen GOES (5-1) en de laatste keer uit tegen TEC (1-0). Aan de zijlijnen krijgt hij assistentie van Robin Janssen en Gijs van Mun. De vierde official is Robbie Tiesinga.

Mocht je niet aanwezig kunnen zijn op Sportpark Goed Genoeg in Amsterdam dan kun je uiteraard via ons Twitter account @fcvolendam ook de wedstrijd volgen. De hashtag voor de wedstrijd is #afcjvo