Jack van Gelder woensdag te gast in LOVE Sport Extra

• maandag, 17 aug 2009

Jack van Gelder woensdag te gast in LOVE Sport Extra

In de derde aflevering van het seizoen ‘LOVE Sport Extra’ is sportverslaggever en televisiepresentator Jack van Gelder te gast in het LOVE-sportprogramma!

Van Gelder kwam in 1972 in dienst van de TROS. Vanaf 1976 was hij tevens werkzaam voor de NOS als sportverslaggever, voor het eerst bij de Olympische Spelen van Montréal. Jack van Gelder is bekend om zijn enthousiaste manier van commentaar geven tijdens voetbalwedstrijden. Een bekend voorbeeld werd de wedstrijd Argentinië - Nederland van het Wereldkampioenschap voetbal 1998, toen hij het uitschreeuwde van vreugde toen Dennis Bergkamp het doelpunt scoorde dat Nederland een plek in de halve finale opleverde.

In 1995 tekende Van Gelder een langjarig contract met de NOS en de TROS en sinds 2001 is hij bij beide omroepen in vaste dienst. Bij de TROS presenteerde Van Gelder in 2004 het programma Sport in Beeld. In 2004, 2006 en 2008 presenteerde hij NOS Studio Sportzomer tijdens twee EK's en één WK. De presentatie van deze programma's vond plaats op een buitenlocatie in het gastland van het sportevenement zolang het Nederlands Elftal in het toernooi zat.

Jack van Gelder presenteert op zondagavond Studio Voetbal, waarin Youri Mulder en Hugo Borst aan tafel zitten en iedere week samen met een gast het voetbalnieuws van commentaar voorzien. Ook presenteert hij voor NOS Studio Sport de studio-uitzendingen rond de Champions League-wedstrijden en voor NOS Langs de Lijn het radiocommentaar bij Europese wedstrijden van Nederlandse clubs, wedstrijden in de Eredivisie en de duels van het Nederlands Elftal.

LOVE Sport Extra, woensdagavond tussen 18.00 uur en 19.00 uur op LOVE-Radio!Presentatie Jack Mühren en Ed Guyt.

LOVE-Radio: FM 106.6, kabel 89.0, TV-kanaal 12+, Internet Livestream: www.rtvlove.nl