Jeugdplan uitslagen & verslagen 20/8/2011 (update)

• zondag, 21 aug 2011

Het seizoen is met een aantal bekerduels weer van start gegaan voor de jeugd. Alle wedstrijden in het jeugdplan kunt u terugvinden in de agenda op de site >>>

FC Volendam A1 - FC Groningen/Cambuur A1 | uitslag 2-2 (beker)
FC Volendam B1 - Almere City B1 | uitslag 1-2 (beker)
KFC B1 - FC Volendam B2 | uitslag 1-5 (beker)
KFC C1 - FC Volendam C2 | uitslag 1-5 (beker)
FC Volendam D1 - toernooi Hollandia | 2de plaats
Rkav Volendam E-Top - Almere City FC E-Top | uitslag 3-4 (oefen)

Zondag speelden de C1 (toernooi Hollandia Hoorn) en de A2

OSV A1 - FC Volendam A2 | uitslag 0-13 (beker)

Verslagen en foto's van de wedstrijden kunnen aangeleverd worden naar: webmaster@fcvolendam.org

{foto2}

FC Volendam B1 – Almere City FC B1 1-2 (0-0)

Na een goede oefenwedstrijd door de week tegen ADO Den Haag en met als beloning een knappe overwinning waren de verwachtingen hoog gespannen voor deze eerste serieuze testcase voor de beker tegen Almere City FC.

Vanaf de eerste minuut was de wedstrijd in evenwicht waarbij de gasten uit Almere elkaar iets beter konden vinden en lieten zien dat zij ook een goede en een talentvolle selectie hebben. De kansenverhouding in de eerste helft was 2-2 mede dankzij goed keeperswerk van beide keepers en Almere City werd daarbij ook nog geholpen door de paal na een inzet van Leroy de Graaff. Hierdoor was de ruststand 0-0.

{foto3}

De tweede helft liet ook hetzelfde beeld zien maar Almere City FC nam de leiding na een goede uittrap van keeper Ronald Koeman jr. en de spits Khalid Tadmide had zijn vizier op scherp had staan en de geboden kans koelbloedig afrondde. Bij FC Volendam moest er een tandje bij en de inzet was er wel maar de scherpte en het overzicht ontbrak soms. Daarnaast heb je in een wedstrijd die niet helemaal loopt ook wat geluk nodig en ondanks goede mogelijkheden leek dat vandaag niet voor de oranjehemden weggelegd. Tot tien minuten voor tijd Rowin Mol een vrije trap strak in het 16 metergebied bracht en door Damon Mirani op zeer fraaie wijze werd ingekopt en daarmee werd de stand volgens de veldverhouding weer gelijk getrokken. Het slotakkoord was toch aan Almere City want bij een ongelukkige situatie waar keeper Dave Hiddes en de prima ingevallen Jordi van der Horst betrokken waren werd door de laatste speler een overtreding gemaakt en de prima leidende scheidsrechter Van Loen kon alleen nog maar naar de stip wijzen. De pingel werd koelbloedig verzilverd en ging Almere City FC als gelukkigste met de overwinning aan de haal. Dit was een goede testcase tegen een gelijkwaardige tegenstander maar FC Volendam B1 heeft vandaag zeker niet op zijn top gespeeld en zal er deze week door trainer Stanley van Kesteren met de groep de nodige arbeid verricht moeten worden om de groep helemaal klaar te krijgen voor de start van de competitie. Volgende week bij wederom een bekerwedstrijd bij Zeeburgia uit kan hiervoor weer een aanzet gemaakt worden.

Opstelling:
Dave Hiddes, Brandon Nojoredjo (41. Piet Blokdijk), Damon Mirani, Elroy Tuur, Johan Keizer (20. Rowin Mol), Didier Karregat (60. Jordi van der Horst), Gendridge Pryor, Denzel Pryor, Leroy de Graaff (68. Mike Dooijeweerd), Jesse Braspenning, Denzel Sno.

Floor Heuyerjans

{foto4}

KFC C1 – FC Volendam C2 (20-08-2011)

Zaterdag 20 augustus stond voor de FC C2 de eerste officiële wedstrijd op het programma. Het betrof een bekerwedstrijd tegen de C1 van KFC. De C2 is ingedeeld in de bekerpoule met naast KFC ook nog Zaanlandia en WSV’30. In de competitie zal het team van trainer Egbert Boxma uitkomen in de landelijke competitie voor BVO’s voor spelers onder 14 jaar (poule Noord).
Na twee jaar niet op het hoogste niveau te hebben geacteerd, en evenzoveel keren gepromoveerd te zijn, kan deze lichting spelers zich in de komende competitie meten met normaal gesproken de betere spelers in deze leeftijdscategorie. Een interessant jaar derhalve. De FC C2 is versterkt met een drietal nieuwe spelers, waaronder twee nieuwe keepers. Voeg daarbij de nieuwe spits Martijn van Oers en de selectie is compleet. In de selectie zijn nog negen Volendammers aanwezig, hetgeen een vrij hoog aantal is voor deze leeftijdscategorie. We kunnen dus spreken van een goede lichting.

Na de oorwassing van donderdag jongstleden tegen Purmersteijn C1 nu dus de strijd tegen KFC C1. Omdat een fors aantal van 4 spelers nog met vakantie is (?) en nieuwe keeper Kyle Saffrie geblesseerd is, werd de selectie aangevuld met Ruben Beemer (keeper) en Sebastiaan van der Linden vanuit de C1. Hiermee kwam het aantal spelers voor deze wedstrijd op dertien. In de eerste helft legde Volendam KFC volledig zijn wil op. Met verzorgd voetbal werd de ene na de andere aanval op het KFC doel opgezet. Dit resulteerde al vrij snel in de eerste goal. Op aangeven van Joey Veerman wist Max Sajet het eerste doelpunt aan te tekenen. Na ongeveer tien minuten verdubbelt Joey Veerman de score door een afvallende bal prachtig in de verre bovenhoek te krullen. Nog voor de rust scoorde Max zijn tweede goal, wederom op aangeven van Joey.

Na rust met Roy Tol en Jari Vlak voor Sebastiaan van der Linden en Marco Tol hield Volendam het overwicht, maar werd het spel iets slordiger. Wellicht had de drukkende warmte op het kunstgrasveld van KFC hier ook nog invloed op. Toch wist Volendam nog twee keer te scoren. Roy maakte zijn goaltje na een dieptepass van Jari, en Max scoorde voor de derde keer op aangeven van Roy. De tegengoal van KFC was er slechts voor de statistieken. Volendam wint duidelijk en afgetekend met 1 – 5 van KFC. KFC was nog niet compleet, en was duidelijk een maatje kleiner dan Purmersteijn C1. Echte conclusies kunnen we er dus niet aan verbinden. Volendam gaat a.s. donderdag op voor de tweede bekerpot tegen Zaanlandia C1 en zaterdag tegen WSV’30.