Jeugdplan: Uitslagen & Verslagen 5 Maart

• zaterdag, 05 mrt 2011

In het jeugdplan dit weekend slechts een paar wedstrijden. Wedstrijd van de week was de F1 tegen EVC. De Edammers werden met 2-1 verslagen. De foto's werden gemaakt door Rob Beense van de F1 en E-Top, onze dank hiervoor.

De competitiewedstrijd van de B1 tegen Feyenoord/Excelsior combinatie kon geen doorgang vinden. De wedstrijd was twee weken geleden verplaats van 14:30 uur naar 12:00 uur. De scheidsrechter had echter deze wijziging niet door gekregen en was dus niet aanwezig. De wedstrijd zal komende woensdag om 18:30 uur alsnog thuis gespeeld worden. Drie dagen later, op zaterdag spelen beide teams opnieuw tegen elkaar maar dan in Rotterdam.

UITSLAGEN :

FC Volendam B2 - Hollandia B1 | uitslag 6-4 (oefen)
SDO C1 - FC Volendam C2 | uitslag 2-5 (oefen)

Diemen D1 - FC Volendam D1 | uitslag 0-4
AFC’34 D1 - FC Volendam D2 | uitslag 1-1

Rkav Volendam E-Top - Almere City FC E-Top | uitslag 2-0
Volendam (rkav) E1 - TABA E1 | uitslag 1-1
HBOK E1 - Volendam (rkav) E2 | uitslag 5-0
Volendam (rkav) F1 -EVC F1 | uitslag 2-1

{foto2}

Foto's E-Top  Rob Beense

klik op de link's

FC Volendam B2 – Hollandia B1 (6-4) (oefenwedstrijd)

Zaterdag heeft de FC Volendam B2 een oefenwedstrijd gespeeld tegen Hollandia B1. In deze wedstrijd deden 3 gastspelers mee te weten Diovaris Ballentina, Luuk Purvis en Dave Hiddes. Aan hun de taak om de scouting te overtuigen een versterking te zijn voor de selectie van FC Volendam B1 volgend seizoen.

FC Volendam begon wat onwennig en keek al snel tegen een achterstand aan. Na ongeveer een uur spelen stonden de oranjehemden met maar liefst 0-4 achter maar toonde veerkracht door binnen 20 minuten deze achterstand om te buigen naar een 6-4 voorsprong.

Doelpuntenmakers voor Volendam waren Diovaris Ballentina (1-4), Jasper Bol Raap (2-4, 4-4, 5-4), Jesse Braspenning (3-4) en Damon Mirani (6-4).

FC Volendam F1 pakt 9e zege op rij

De F1 trad vanmorgen om 10.30uur aan tegen de F1 van onze buren uit Edam. Na een pep talk van de trainers en een goeie warming up o.l.v.aanvoerder Sem Lautenschütz, gingen de mouwen omhoog om EVC aan te pakken. Dit ging echter in de 1e helft moeilijker dan verwacht dit omdat onze buren hun huiswerk goed hadden gedaan, en wisten waar en op welke positie de betere spelers liepen bij de F1 van Volendam, en de goeie keeper in het doel bij EVC pakte ook alles. Na een ietwat rommelige 1e helft, waar tegen de verhouding in EVC op een 0-1 voorsprong kwam, na een goeie uitgespeelde goal, en slecht uit verdedigd door Volendam, stelde de mannen van Jack en Marco Mühren snel weer orde op zaken door 1-1 te maken via een afgeslagen corner die loei hard werd ingeschoten door Sem Lautenschütz, en zo smaakte de ranja toch wat beter in de rust met een gelijk spel.

{foto1}

Na rust gingen de mannen toch wat feller de duels in, en achterin werden geen kansen meer weg gegeven, met een goeie Kelvin Zwarthoed op doel, en in de verdediging Rick Ursem, Jimmy Baanstra en Twan van der Gaag, die alles tegen hielden. Het middenveld zette nu meer druk op de verdedigers met uitblinker Nick Schilder aan de rechterkant, die de spelers van EVC aan alle kanten voorbij liep en Max Kwakman aan de linker kant die met zijn magische linkerbeen prachtige mooie actie's maakte. Dit resulteerde, in de verdiende 2-1 voorsprong door een goed uitgespeelde aanval via Wilco Maas,Lex Veerman, Stef Zwarthoed, en als laatste station wederom Sem Lautenschütz, die zijn 2e doelpunt maakte. Samenvattend was het een verdiende overwinning voor de F1 tegen een stugge ploeg als EVC. met ook een paar goeie voetballer's in het team.En zo was de 9e overwinning op rij een feit voor een steeds beter voetballend team, die ieder wedstrijd beter worden.

Foto's F1 Rob Beense

klik op de link's