Jeugdproduct Jay Koorndijk tekent eerste contract

• zondag, 05 jun 2022

Jay Koorndijk heeft zijn handtekening gezet onder zijn eerste verbintenis met FC Volendam. De 19-jarige rechtsbenige verdediger is de volgende exponent uit de eigen kweekvijver die dit seizoen heeft overtuigd in Jong FC Volendam, vervolgens debuteerde in de hoofdmacht en beloond wordt met een contract. Koorndijk mag zich de komende drie seizoenen speler van het Nieuwe Oranje noemen.

De geboren Amsterdammer Koorndijk maakte in 2018 de overstap naar FC Volendam. Daarvoor kwam hij uit voor achtereenvolgens D.C.G. en RKSV Pancratius. Afgelopen seizoen groeide Koorndijk uit tot een belangrijke pion van Jong FC Volendam, waar hij dit seizoen tot 24 duels kwam. Hij maakte twee treffers, waaronder in het met 3 – 1 gewonnen duel van afgelopen zaterdag tegen Excelsior Maassluis. Op 29 april werd de ontwikkeling van het jeugdproduct beloond met een debuut in het eerste elftal, tijdens de uitwedstrijd bij FC Dordrecht.

‘Superblij’

“Ik ben superblij dat FC Volendam het vertrouwen in mij heeft”, stelt Koorndijk. “Ik ga mijn uiterste best doen om dit waar te maken en aan te kloppen bij het eerste.”

‘Alle ingrediënten aanwezig’

Technisch directeur Jasper van Leeuwen is blij met het vastleggen van de verdediger. “Jay is een interessante speler die veel eigenschappen heeft die je terug wil zien bij een centrale verdediger. Hij heeft een mooie atletische bouw, een goede lengte, hij beweegt soepel en is ook snel. Daarbij beschikt Jay over een prima functionele techniek. Alle ingrediënten zijn dus aanwezig om door te groeien van de status van talent tot een waardevolle speler voor het eerste elftal.”

Volgens Van Leeuwen staat Koorndijk nu voor de volgende stap. “De bal ligt nu bij Jay. Hij moet zijn belofte nog meer gaan vertalen naar dominantie en constante prestaties. Jay kan fysiek nog veel sterker worden en vooral ook meedogenlozer. Maar zijn grootste uitdaging is om meer lef en initiatief aan de bal te tonen. De potentie is duidelijk, dus wij gaan hoopvol en met grote interesse volgen hoe Jay zich de komende jaren gaat door ontwikkelen.”

Tekst en foto's: FC Volendam