Jeugdspelers spelen komende seizoen voor een andere BVO

• dinsdag, 22 jul 2014

De jeugdopleiding van FC Volendam doet het goed. Komend seizoen speelt ook FC Volendam B1 op het hoogste niveau na de promotie in het afgelopen seizoen. Op dit moment speelt alleen FC Volendam A1 nog niet op het hoogste landelijke seizoen. De doelstelling moge dan ook duidelijk zijn voor deze mannen.

Ook zijn diverse spelers onder de aandacht gekomen van andere BVO’s. Zo gaat Puck Postma (B1) een nieuw avontuur tegemoet bij de Go Ahead Eagels. Puck heeft het afgelopen seizoen samen met zijn ploeggenoten een fantastisch seizoen gedraaid. Hij heeft goede wedstrijden gespeeld en belangrijke goals gemaakt voor FC Volendam B1 in de promotierace. Zijn ontwikkeling is ook bij Go Ahead Eagels opgevallen en zodoende maakt hij de overstap naar de Adelaarshorst. Puck speelde vier seizoenen voor FC Volendam.

Ook Ajax heeft weer gewinkeld bij FC Volendam. Uit FC Volendam C1 vertrekt Martijn Kaars naar Ajax. Met zijn rushes en scorend vermogen heeft ook Martijn de aandacht weten te trekken van de scouts. Op zich niets vreemds aangezien hij in de wedstrijd tegen Ajax C1 grotendeels verantwoordelijks was op de overwinning op hen (4-5). In deze wedstrijd scoorde Martijn driemaal. Martijn speelde vier seizoenen voor FC Volendam.

Vasco No Ling Hing speelde twee jaar voor FC Volendam. Eerder speelde hij al voor Ajax waar hij na de zomer ook weer zal terugkeren. Vasco speelde in FC Volendam C2 en was op meerdere posities voorin te gebruiken. Na bij Ajax niet goed genoegd bevonden te zijn hebben de trainers van Vasco flink aan hem gesleuteld. Ook is hij zelf positief bezig geweest om beter te worden in alle facetten van het spelletje.

Wij willen deze spelers heel veel succes wensen bij hun nieuwe club. We betreuren het uiteraard dat de spelers hun opleiding bij FC Volendam niet meer vervolgen. FC Volendam ontvangt voor deze spelers uiteraard een vergoeding zoals in het Poolreglement met de KNVB is afgesproken door BVO’s onderling, maar we hadden deze spelers over een aantal jaren graag in het eerste elftal van FC Volendam zien spelen.

Complimenten voor deze spelers en onze jeugdtrainers. Het doel om betere spelers van jullie te maken is bij deze gelukt. Wij hebben er vertrouwen in dat we genoeg kwaliteit in de jeugdopleiding hebben om ook andere spelers deze stappen te laten maken op weg naar een hoger niveau in de jeugdopleiding van FC Volendam, misschien wel richting Jong Volendam of het eerste elftal.