Jeugdverslagen 8 november

• zondag, 09 nov 2014

FC Volendam B1 – AZ B1 5-1
Onder prima weersomstandigheden werd vandaag de wedstrijd tussen FC Volendam B1 en AZ B1 gespeeld. Na de geflatteerde en onnodige nederlaag tegen PSV had FC Volendam wat recht te zetten. Titelkandidaat AZ kwam op bezoek en de Noord-Hollandse derby’s zijn altijd leuk. FC Volendam begon zeer voortvarend aan de wedstrijd. In de derde minuut mocht Joey Veerman een corner nemen. Voor het doel werd goed bewogen, zodat twee AZ-spelers de kluts kwijt waren en met de hoofden tegen elkaar botsten en de bal vervolgens in het net lag en FC Volendam zeer fortuinlijk op een 1-0 voorsprong kwam. Enkele minuten later was het weer raak. Het was weer Joey Veerman die de bal uit een vrije trap over de muur in de bovenhoek wist te krullen. 2-0, wat een bliksemstart was dat. FC Volendam zakte niet in en ging voortvarend verder. In de zestiende minuut wist Joey Veerman met een perfecte pass Jason Stekkel te bereiken. Als een echte spits rondde hij de kans fraai af, 3-0. Daar had niemand op gerekend en ook zeker bij AZ niet. Vrolijk combineerde FC Volendam erop los. AZ had hier geen antwoord op. In de 22e minuut werd Roy Tol op rechts vrij gespeeld. Hij was niet zelfzuchtig en legde de bal keurig breed op Martijn van Oers die de bal eenvoudig kon intikken, 4-0. AZ herpakte zich en wist wat mogelijkheden te creëren, maar telkens zat er een been van een verdediger of zat doelman Kyle Saffrie ertussen. Uit een tegenaanval ingeleid door Yorno Tieman kwam Gani Meholli aan de bal die onberispelijk de 5-0 in de touwen joeg. AZ trachtte wat terug te doen en scoorde ook maar het doelpunt werd wegens buitenspel geannuleerd.
In de tweede helft probeerde AZ wat terug te doen om zich terug in de wedstrijd te knokken. FC Volendam kon het hoge niveau van de eerste helft niet vasthouden en te vaak werd de lange bal gezocht. AZ was op zoek naar een eretreffer en in de 59e minuut kwam die er ook. Daarna kregen beide ploegen nog kansen om de score verder op te voeren. Geen van beide ploegen wist echter het net nog te vinden. De laatste minuten speelde FC Volendam de bal rond en AZ zette ook niet meer aan. Dit was een perfecte eerste helft met als beloning een zeer keurige en terechte 5-1 overwinning. Alle spelers waren vandaag in vorm en scherp en er was meer dan voldoende werklust en dan heeft deze ploeg heel veel potentie. Een compliment is op zijn plaats, want de hele staf heeft vandaag genoten en wij hopen dat er nog meer van dit soort wedstrijden zullen volgen. We spelen nog tegen enkele grote clubs dus die zijn gewaarschuwd, maar wij ook want ondanks goed spel zijn wij dit seizoen ook tegen zeperds aangelopen.
Scoreverloop:
1-0 3e min. Corner Joey Veerman e.d. AZ
2-0 6e min. Joey Veerman
3-0 16e min. Jason Stekkel
4-0 22e min. Martijn van Oers
5-0 35e min. Gani Meholli
Rust
5-1 69e min. AZ

Opstelling:
Kyle Saffrie, Yorno Tieman, Hjalmar Oomens (67. Stan Veerman) , Marco Tol, Darryl Baly, Alex Plat, Roy Tol, Joey Veerman, Jason Stekkel (61. Max Sajet), Danny Prins (1. Gani Meholli), Martijn van Oers.
Floor Heuyerjans

FC Volendam D2 _ FC Twente D2 0-1
Onder een heerlijk herfstzonnetje in het altijd weer mooie KRAS stadion heeft de D2 jammer genoeg geen punten overgehouden aan het treffen tegen FC Twente.
Met een goede eerste helft voor Volendam en een tweede helft waar Twente het initiatief had, was een gelijkspel misschien terecht geweest maar het geluk ontbrak. Volendam nam direct het initiatief, gaf goed druk op de bal en maakte het Twente lastig. De eerste echte kans was dan ook voor Volendam, maar de goed vrijgelopen Deshawntey Sanders zag zijn schot nipt gekeerd worden. Verdedigend liep het ook best lekker. Duels werden goed en stevig aangegaan, waardoor Twente weinig gevaar kon stichten. De tweede grote mogelijkheid kwam van de voet van Jerome Jager die zijn vrije trap net over de kruising zag scheren. Ondanks dat Volendam op dat moment de betere partij was kreeg het toch de deksel op de de neus. Een snelle counter van Twente werd net buiten de 16-meter lijn onregelementair afgestopt. De goed genomen vrije trap van Twente spits Deyon Boerleider werd keurig langs de muur in de verre hoek buiten bereik van keeper Jort van der Veekens binnen geschoten (0-1) .Volendam ging met veel strijd en passie op jacht naar de gelijkmaker maar miste net dat beetje geluk dat je dan soms nodig hebt. De tweede helft gaf een ander beeld. Volendam toonde wederom veel strijd en inzet maar kon het goede spel van de eerste helft niet voortzetten. Onvoldoende aansluiting en verkeerde keuzes speelde Twente in de kaart dat nog twee dotten van kansen wist te creeren echter de uitstekende reflex van Jort en een schot op de paal voorkwamen een doelpunt.

Scoreverloop
Eerste helft:
20e minuut 0-1

Opstelling: 1 Jort Madee van der Veekens, 2.Rob Tol (12. Xaverio Tjong-A-Hung, 3. Robin Zaagsma (15. Tom Bond), 4. Sam Leijen, 5. Johnny Mulder, 6. Calvin Twigt, 7. Deshawntey Donevinio Franklin de Sanders (13. Amr El Tahir), 8.Jerome Jager, 9. Milijano Anastatia (14. Boris Cmogorcevic), 10. Raul Lorenzo Lie A Kwie, 11. Jordy Dietz