Jeugdverslagen FC Volendam 1 juni 2019

• zondag, 02 jun 2019

FC Volendam O16 – Fortuna Sittard O16 (9-1)
Zaterdag stond de laatste wedstrijd van het seizoen op het programma en de mannen hebben nog één keer alles gegeven. Ondanks de warmte ging het gaspedaal bij beide ploegen meteen open. Dit resulteerde in een zeer open wedstrijd. Na acht minuten scoorde Malick Lowe al de 1-0. We gingen er even goed voor zitten, want de kansen bleven bij beide ploegen komen.  Na twintig minuten was het wederom Malick Lowe die scoorde en drie minuten later scoorde Jeffrey Buitenweg al de 3-0. Kreeg Fortuna Sittard dan helemaal geen kans? Wel zeker, maar goed ingrijpen van de verdediging voorkwam erger. Uiteindelijk scoorde Jay Koorndijk de 4-0 en op slag van rust scoorde Fortuna Sittard zowaar de 4-1 door gebrek aan scherpte bij ons.

De tweede helft was twaalf minuten oud toen het al 7-1 stond. Het telraam kon gepakt worden. Het was een zeer eenzijdige wedstrijd, waarin we spelers op een hele andere positie lieten spelen. Verdedigers voorin en aanvallers achterin. Uiteindelijk scoorden we nog twee keer, waarbij de 9-1 bijzonder was, omdat die door onze afscheidnemende keeper Thomas Brand werd gescoord.

Mannen, bedankt voor een mooi jaar met ups en downs en waarin we hebben laten zien dat we heel goed kunnen spelen, maar ook door de ondergrens kunnen zakken.  Probeer met name mentaal sterker te worden, want voetballen kunnen jullie echt wel.  Toppers, bedankt voor de vele mooie momenten!

Scoreverloop
8. Malick Lowe 1-0
20. Malick Lowe 2-0
27. Jeffrey Buitenweg 3-0
38. Jay Koorndijk 4-0
40. Fortuna Sittard 4-1
Rust
43. Joey Antoniolli 5-1
47. Milijano Anastasia 6-1
53. Wilkens Affriye 7-1
65. Jerome Jager 8-1
75. Thomas Brand 9-1

Opstelling
Mike Bakker (41. Thomas Brand), Rob Tol, Jay Koorndijk, Chenny Louisa (50. Wilkens Affriye), Jordi Dietz (50. Deshanwty de Sander), Jeffrey Buitenweg, Necati Delibasi (41. Levi van Deyl), Jerome Jager, Mitchi Huysmans, Joey Antoniolli, Malick Lowe (Milijano Anastasia)

FC Volendam O14 grijpt naast toernooiwinst
In een spannende finale heeft O14 net naast de titel gegrepen. Een 2-0 voorsprong kon niet worden vastgehouden, waarna ADO Den Haag in de slotseconde gelijk maakte. De penalty’s werden vervolgens door de Hagenezen beter genomen. Vernon Addo werd speler van het toernooi.

Poulewedstrijden
FC Volendam O14 - NEC O14 5-0