Jeugdverslagen FC Volendam 12 december

• zondag, 13 dec 2015

ADO Den Haag B1 - FC Volendam B1 2-3
Het complex in Den Haag is in aanbouw maar over een aantal maanden zal er iets moois gaan herrijzen in het Zuiderpark. Dan de wedstrijd. Beide ploegen waren elkaar in het begin van de wedstrijd aan het aftasten. Wat meteen opviel, was dat de gastheren wat feller waren dan de oranjehemden . De eerste kans was echter voor FC Volendam. Na een goede pass van Rivelinio werd Vicente in stelling gebracht maar zijn inzet mislukte volledig. In de tegenaanval was het direct raak voor ADO. Met een geweldige redding leek Barry het tij te keren. De rebound werd hem te machtig en zo kwam ADO via spits Emre Bilgi op een 1-0 voorsprong. De gelijkmaker werd FC Volendam geschonken. Een misverstand in de ADO Den Haag-defensie bracht Rivelinio in stelling en die bedacht zich geen moment en schoot de bal binnen, 1-1. Zijn eerste competitiedoelpunt werd uitbundig gevierd. ADO had de eerste helft het betere van het spel en FC Volendam was elke keer een stapje te laat. Na een corner werd er slap ingegrepen en kwam ADO op een verdiende voorsprong. Het was moeilijk te zien wie het laatste de bal beroerde. Het doelpunt werd vastgelegd als een eigen doelpunt van FC Volendam. Dit was treffend voor de eerste helft. FC Volendam schoot zichzelf in de voet. Het was allemaal veel te slap. ADO had voor rust al de genadeknap kunnen uitdelen. Hierdoor was de achterstand met de rust nog maar 2-1 en lag de wedstrijd na rust helemaal open.
De tweede helft domineerde FC Volendam vanaf de eerste minuut. Enkele mooie aanvallen werden er opgezet. De tweede helft ongrijpbare Vicente zette zelf een aanval op. Via Mo werd de ijverige Ilias gevonden. Hij mikte de bal iets te hoog. De toon was echter gezet. Steeds meer schoven Nathangelo of Boy in en werden er openingen gecreëerd. Het was een oprukkende Boy die via allerlei benen en omwegen uiteindelijk het net wist te vinden. Dit was niet zijn mooiste goal. Het was wel een belangrijke treffer, namelijk de gelijkmaker. FC Volendam ging door en ADO wankelde. Het leek erop dat ADO stand wist te houden. In de laatste minuut van de officiële speeltijd mocht Ilias een vrije trap nemen. Hij vond het hoofd van Max en die werd het goudhaantje van de wedstrijd door de balk binnen te knikken, 2-3. In de laatste minuut werd de overwinning veilig gesteld. Een knappe prestatie en zo eindigen we het eerste deel van de competitie op een prima 6e plaats. Volgende week de bekerwedstrijd uit tegen PSV en na de winterstop vol aan de bak tegen de top van de eredivisie.

Scoreverloop:
1-0 13. Emre Bilgi (ADO Den Haag)
1-1 17. Rivelinio Groenert (FC Volendam)
2-1 30. Eigen doelpunt FC Volendam
2-2 65. Boy Kemper (FC Volendam)
2-3 80. Max Veerman (FC Volendam)

Opstelling FC Volendam B1:
Barry Louwers, Dani Mes(52. Damian Karpentier), Nathanangelo Markelo, Boy Kemper, Kevin van Gasteren, Thomas Schaap (59. Max Veerman), Vicente Besuijen, Marco Speijk, Rivelinio Groenert (70. Reyza Branallec), Mohammed Chih (59. Derry Murkin), Ilias Boudouni
Floris Heuyerjans

FC Volendam C1 – AZ C1 1-3
AZ C1 kwam op bezoek in het Krasstadion. Dan gaat iedereen er echt even voor zitten, want tegen AZ zijn het altijd leuke en spannende wedstrijden. Jay, Milo en grensrechter Marco zijn nog geblesseerd, Tyrese, Amir en Victor zitten klaar om in te vallen. De Volendammers komen het veld op in de zwarte uitshirts met oranje kousen. Op doel voor AZ in fluorgroen; oud-teamgenoot Reus Beau. Een spannende wedstrijd werd het niet. Leuk werd het voor iedereen die AZ een warm hart toedraagt.
AZ domineerde de wedstrijd vanaf de aftrap en Volendam liep achter de feiten aan. Al in de derde minuut liet de nr. 11 van AZ zijn klasse zien en scoorde de openingstreffer. Niet alleen zat het aanvallend goed in elkaar bij de Zaandammers, ook verdedigend heeft AZ tactische afspraken gemaakt. In de achtste minuut neemt Volendam op rechts een vrije trap. De bal gaat richting penaltystip. Alle AZ’ers doen synchroon een stap naar voren en zetten heel Volendam te kijk.
Verder dan een paar speldenprikjes komt Volendam niet in de eerste helft. AZ regeert. In de 22e minuut komt een lange bal bij de voeten van de spits die de bal over Dion heen lopt: 0-2.
Micky, Quinten, Robin en Tom lopen de longen uit hun lijf om de aanvallen van AZ te verstoren en te onderscheppen, met als achtervang goalie Dion die vaak in actie moet komen.
Kort na rust wordt Dion voor de derde keer gepasseerd. De handelingssnelheid van AZ is hoger en hun passes komen aan. Het lukt de jongens van Volendam nauwelijks elkaar de bal in de voeten te spelen en de bal in de ploeg te houden. Beoogde een-tweetjes worden niet begrepen. Maar de jongens tonen karakter en laten hun kop niet hangen. En dan, in de 54e minuut. Amir neemt een corner. Victor krijgt ‘m op z’n voet en met een prachtige volley scoort hij voor Volendam de 1-3. Een wereldgoal! Je zou willen dat ie voor drie doelpunten telde. Ondanks het vele balbezit van AZ weet Volendam nu wel een aantal keer een aanval op te bouwen, maar een tweede treffer van de thuisploeg blijft uit. Ook AZ scoort niet meer. FC Volendam C1 gaat op een 13e plaats in de competitie de winterstop in. Volgende week staat de laatste wedstrijd van 2015 op de agenda. Bekerduel tegen Ajax. Succes jongens!

Opstelling:
Dion Vlak, Robin Schulte, Quinten d’Fonseca, Micky van de Ven, Tom de Groot, Dimitri Darsan, Jaymillio Pinas, Brooklyn van Doorneveld, Jip Molenaar, Huub van Essen, Gedion Meridina.