Jeugdverslagen FC Volendam 23 april 2016

• zondag, 24 apr 2016

FC Volendam B1 – AZ B1 1-1
FC Volendam begon met zelfvertrouwen en overtuiging aan de wedstrijd. Na een prima actie en scherpe voorzet van Vicente was het Derry die kon inkoppen. De kopbal miste helaas wat kracht en richting. De toon van de wedstrijd was gezet. Ook de tweede kans was voor FC Volendam. Na een goede aanval kreeg Thomas een prima kans die net geen doel trof. Daarna was het AZ dat meer grip kreeg op de wedstrijd. AZ kreeg kansen. Gelukkig was Barry alert en wist de kansen onschadelijk te maken. Zijn collega aan de andere kant moest ingrijpen na een prima schot van Ilias. AZ werd sterker en er kwamen meerdere kansen en wist één van de kansen voor rust te verzilveren. De voorsprong was dan op dat moment ook volkomen logisch, omdat FC Volendam teveel ruimte weggaf. Vlak voor rust kreeg Wessel nog een prima kans maar de voeten van de AZ doelman brachten redding. Zo gingen we net als vorige week de rust in met een 0-1 achterstand.
De laatste weken worden er door FC Volendam elke wedstrijd meer dan voldoende kansen gecreëerd. Het scoren gaat de ploeg echter moeizaam af. Toch kwam de gelijkmaker al heel snel op het scorebord. Een kopbal van Derry werd per ongeluk van richting veranderd door een AZ verdediger, die daarmee zijn eigen doelman kansloos liet, 1-1. Soms moet je ook wel eens een beetje wind mee hebben. Daarna gingen beide ploegen op zoek naar de overwinning. Het was goed te zien dat ze allebei moeite hadden met scoren. Toch was de beste kans voor FC Volendam. AZ kroop door het oog van de naald toen de doelman was gepasseerd. De paal bracht echter redding. Invaller Dani was net in het veld en kreeg direct een prima mogelijkheid. Het vizier stond echter niet op scherp. Er werd flink gestreden voor de overwinning in deze streekderby. Desondanks ging niemand over de scheef en was het een sportieve wedstrijd. De arbitrage hoefde geen kaarten te trekken. Na een snelle uitbraak kreeg Vicente nog een prima kans. Ook Vicente kon de trekker niet overhalen. Beide ploegen wisten het net niet meer te vinden en zo eindigde de wedstrijd in een 1-1 gelijkspel.

Scoreverloop:
0-1 35. AZ
1-1 45. AZ (eigen doelpunt)

Opstelling FC Volendam B1:
Barry Lauwers, Damian Kerpentier (67. Dani Mes) , Nathangelo Markelo, Boy Kemper, Kevin van Gasteren, Thomas Schaap (71. Mo Chih), Vicente Besuijen, Marco Speijk, Wessel Stuyt, Ilias Boudouni (41. Justin Baas,), Derry Murkin.

Floris Heuyerjans

Volendam O-16 tegen Almere City O-16 0-2
Ruim tien minuten te laat startten we tegen Almere City niet in de sterkste opstelling. We beginnen goed. Achterin wordt goed verdedigd en de aanval creëert een aantal kleine kansjes. Het lijkt of we veel last hebben van de wind die pal tegen is. Na 22 minuten komt Almere met wat geluk op 0-1. Marcos loopt zijn tegenstander diverse keren voorbij. Zijn voorzetten worden steeds beter. Ook zelf is hij dicht bij een doelpunt. Op de linkerflank staat niemand. Hicham zwerft over het hele veld en loopt vooral teamgenoten in weg. Een keer komt hij alleen op de keeper af, maar schiet tegen hem aan. Marcos tikt een goede voorzet bij de tweede paal in het zijnet.
Direct na de rust beginnen Dean, Noah, Mike en Jim aan de tweede helft voor Nick, Sjors, Shurny en Bram. Na een kwartiertje krijgt Mike een goede kans op een doelpunt maar hij schiet ruim over. Marcos blijft het proberen over rechts en maakt zijn tegenstander tureluurs. Volendam is beter dan Almere City, maar doelpunten blijven uit. Vlak voor tijd maakt Almere er nog 0-2 van. En daarmee is de eindstand bepaald tegen een ploeg waarvan we dit seizoen al drie keer hebben gewonnen.
Opstelling Volendam O-16 (1) Rob Tol; (2) Brian Plat; (3) Nick kraaijmolen; (4) Sjors Kramer; (5) Maxwell Asare; (6) Cherifio Goudland; (7) Marcos Meijer; (8) Niroel Kanhaij; (9) Shurny Marengo; (10 ) Bram van der Wiel; (11) Hicham Acheffay. Reserves: (12) Dean James; (14) Noah Tatipata; (15) Mike Eerthuijzen; (16) Stan Zoetebier en 17 Jim Beers.
Trainer Floris Steinhart.

FC Volendam C1 – NAC Breda C1 2-1
Na een eerder gespeelde wedstrijd tegen de C1 van NAC Breda (0-0) was het zaterdag tijd voor de return in Volendam. In de wissel staan Tom, Milo, Quincy (K), Amir en Victor. De ziekenboeg is leeg. Nog geen minuut na de aftrap scoort Huub het eerste doelpunt voor Volendam. En daarmee is de toon van de wedstrijd eigenlijk meteen gezet. Het Andere Oranje is overduidelijk de bovenliggende partij. Met mooie combinaties werkt Volendam zich keer op keer naar voren. We verwachten dan ook dat er snel meer doelpunten gaan vallen, maar de talloze scoringskansen worden jammer genoeg niet verzilverd. Tot de 28ste minuut. Brooklyn schiet de bal er fraai in. Helaas vanuit een buitenspel positie, dus voor dit doelpunt wordt tevergeefs gejuicht. Bij rust is het nog steeds 1-0.
In de tweede helft komen alle wissels aan de beurt om mee te spelen. Opnieuw veel kansen voor Volendam. Maar dan is het raak. In de 63ste minuut brengt Victor de stand op 2-0. Kat in het bakkie lijkt het zo tegen het einde van de wedstrijd. Toch slaagt NAC erin om in de 65ste ste minuut nog een tegenpunt te scoren. Het wordt dan toch nog even spannend. Zal Volendam ondanks het overwicht straks genoegen moeten nemen met gelijkspel? Gelukkig, de scheidsrechter fluit af. De stand is en blijft daarmee op 2-1.

Scoreverloop:
1ste minuut : 1-0 Huub van Essen
63ste minuut: 2-0 Victor van Montfort
65ste minuut 2-1 NAC Breda

Opstelling Volendam:
Dion Vlak (K), Jay Kruijver, Quinten de Fonseca, Robin Schulte, Micky van de Ven, Dimitri Darsan, Tyrese Duijker, Brooklyn Doorneveld, Jip Molenaar, Huub van Essen en Jaymillio Pinas