Jeugdverslagen FC Volendam 24 februari 2018

• zondag, 25 feb 2018
FC Volendam O17 - NAC O17 (3-1)

Zaterdagmiddag de wedstrijd tegen het laaggeplaatste NAC, waartegen FC Volendam in het najaar niet verder kwam dan 1-1. Van begin af aan was FC Volendam de bovenliggende partij, wat resulteerde in een vroeg doelpunt. Al in de 9e minuut ontfutselde Victor van Montfort buiten de 16 de bal aan een onfortuinlijke NAC-verdediger en rondde knap af in de korte hoek, 1-0. NAC werd nauwelijks gevaarlijk, dus de verdediging had een rustige eerste helft. Een paar minuten voor rust stuurde Victor van Montfort D’mitri Darsan de 16 in. Zijn prima voorzet werd door Jip Molenaar binnen getikt, 2-0.

De trainer gaf in de rust aan niet te verslappen en de voorsprong flink uit te bouwen. Daar kwam helaas niet veel van terecht. Het overwicht van de eerste helft was weg. NAC was gewoon feller en beter in de tweede helft. Toch was de eerste kans voor FC Volendam. Met een fraaie kopbal van Robin Schulte op de lat. Nadat Moraizio de Souza met twee gele kaarten binnen 5 minuten kon gaan douchen, ging NAC er nog meer voor en kwam terecht op 2-1. Daarna ontstonden er wat schermutselingen in het doel van FC Volendam, waarbij wat klappen werden uitgedeeld. Die van de NAC-er werd niet gezien, die van keeper Dani de Ruyg wel, en ook hij kon met rood vertrekken. NAC zette alles op alles om de gelijkmaker te scoren, maar inval-keeper Dion Vlak stond op de goede plek. Ver in de extra tijd kon FC Volendam onder de druk uit komen en werd Jip Molenaar de diepte ingestuurd. Met drie NAC’ers om hem heen werd hij net buiten de 16 gevloerd en mocht FC Volendam nog een vrije schop nemen. Jip nam deze zelf en via een NAC-been ging de bal tussen de benen van de keeper door, dat was de 3-1.

Volgende week tegen koploper Excelsior, een echte topper, want FC Volendam staat op de 2e plaats.

Scoreverloop
9. Victor van Montfort 1-0

36. Jip Molenaar 2-0

67. NAC 2-1

85. Jip Molenaar 3-1

Opstelling
Dani de Ruyg, Jay Kruiver, Quinten de Fonseca, Micky van de Ven, Tom de Groot (41. Moraizio de Souza), D’mitri Darsan, Michael Mante (73. Amoah Foa Sam), Aram de Munnik (57. Kalleb Mambo Kwamungu), Jip Molenaar, Robin Schulte, Victor van Montfort (70. Dion Vlak)

FC Volendam O13 - Kon. HFC O13 (2-1)

Zaterdag is de oefenwedstrijd thuis in een overwinning geëindigd. De eerste helft hadden de Volendammers het overwicht en werden meerdere kansen onbenut gelaten, maar het was Kon. HFC dat zijn enige kans gelijk verzilverde en keeper Boris Valkhoff het nakijken gaf, 0-1 en ruststand.

Na de rust werden enkele wissels toegepast om iedereen speelminuten te geven en na een mooie actie over links werd de bal door de ingevallen Rugero Brashuis voorgegeven bij de 2e paal. Daar kon Billy van Duijl koppend toeslaan, 1-1. Achterin werd er door de backs Jort Kos en Sem Perez Mutsaers foutloos gestreden en er werden geen kansen weggegeven. Het duurde tot de 54e minuut toen er wederom door de thuisploeg werd gescoord. Rugero kwam na een pass van Sebastiaan Woelders in balbezit en besloot het meteen van afstand te proberen, met als gevolg de 2-1 voorsprong en tevens einduitslag.

Volgende week volgt Spartaan ‘20 thuis voor een bekerwedstrijd.

Scoreverloop

11. Kon. HFC 0-1

41. Billy van Duijl 1-1

54. Rugero Brashuis 2-1

Opstelling

Boris Valkhoff (35. Jesse Loef) Jort Kos, Melvin Houtman (35. Nash Bijnoe), Ties Kramer (40. Ryan Rellum), Sem Perez Mutsaers, Joost van der Weijden, Mika van der Horst (40. Milan Keizer), Storm van der Laan, David Petrovic (40. Rugero Brashuis), Billy van Duijl, Sebastiaan Woelders

Ziek: Mauro Smit

FC Volendam O12 – Roda JC O12 30-6 (16-2)

Ook de derde wedstrijd van de voorjaarscompetitie is in een eenvoudige overwinning voor FC Volendam onder 12 geëindigd. Na de 21-3 zege op Excelsior en de 44-3 overwinning bij De Graafschap werd ditmaal Roda JC met 30-6 naar huis gestuurd.

Doordat de weerstand in deze poule in de meeste wedstrijden niet optimaal is zit de uitdaging voor de spelers in het blijven uitvoeren van de juiste keuzes en basisvaardigheden. Waar dit tegen De Graafschap zeer behoorlijk ging, hadden de spelers van Volendam hiermee tegen Roda meer moeite. Het tempo van vrijlopen en uitvoeren van de keuzes was minder hoog dan de week ervoor, waardoor er meer moeite was om in de kleine ruimtes te voetballen. Dit resulteerde in minder kansrijke situaties en veel slordigheid in de laatste fase. Tenslotte kon Roda hier in het laatste blok van profiteren door nog wat tegentreffers aan te laten tekenen. Doordat het surplus aan kwaliteit - dat de spelers ten opzichte van hun opponenten wel hadden - er bij vlagen wel uitkwam, tikte het scorebord na afloop toch een respectabele dertig doelpunten aan.

Doelpuntenmakers

Kayden Wolff (11), Milan Engelander (5), Sam Schokker (3), Kyeno Koeleman (3), John Pisani, Chivano Pocorni, Matthijs Stoelinga, Noach Shenkman, Mohamed-Amir El Khallare, Givairo Dundas, Niels Kwakman en Julian Kras

Wedstrijdselectie

Milan Hemelrijk, Milan Engelander, Ot van der Plas, Tarik Serdar, Niels Kwakman, Kyeno Koeleman, John Pisani, Jesse Tetteroo, Mohamed-Amir El Khallare, Noach Shenkman, Matthijs Stoelinga, Chivano Pocorni, Sam Schokker, Kayden Wolff, Givairo Dundas, Mike Posthumus, Barry Negic, Julian Kras en Milan Mooijer