Jeugdverslagen FC Volendam

• zondag, 09 aug 2015

Een walk over voor FC Volendam O 16

Op 8 augustus speelde Volendam O 16 de eerste oefenwedstrijd in Almere tegen de leeftijdsgenoten van Almere City. Vooraf had trainer Floris gewaarschuwd voor een lastige wedstrijd. Alle eerdere potjes die hij tegen City had gespeeld de afgelopen jaren hadden zijn teams niet gewonnen.
De eerste tien minuten waren niet overtuigend. Volendam was beter maar creëerde weinig echte kansen. Almere City FC opende dan ook de score met een snelle aanval. Daarna was Volendam goed wakker en had duidelijk het betere van het spel. De geoefende opdrachten werden aanvallend goed uitgevoerd en bij de rust was de stand 1-3 voor Volendam.
Door de warmte en de zware trainingen was het extra lastig om ook in de tweede helft goed te spelen. Maar de tegenstander had er nog meer moeite mee en kwam nauwelijks aan aanvallen toe. Onze keeper had een rustdag. Volendam creëerde zeker vijf goede kansen waarvan er opnieuw drie werden benut.
De doelpuntenmakers: Shurmey en Marcos elk twee en Hicham en Cherisio elk één.

Almere C2- FC Volendam C2 0-1

Zaterdag werd in en tegen Almere het nieuwe seizoen begonnen met de eerste oefenwedstrijd . Het begin was voor de Almeerders maar na circa tien minuten herpakte FC Volendam C2 zich en kwam het goed in de wedstrijd. Er ontstonden kansen voor de FC Volendam maar de ruststand was 0-0. Trainer Rory Roubos zette de boel op scherp en iedereen wist wat hij moest doen . Er ontstond wederom veel mogelijkheden maar Jaymillio Pinas en in mindere mate Ludnardo Schoop hadden geen geluk in de afwerking. Na ongeveer vijftien minuten in de tweede helft kregen wij een vrije schop net buiten de zestien en dit was natuurlijk een mooi klusje voor Daan Steur die inderdaad de bal onhoudbaar in het doel knalde 0-1 . Volendam hield het overwicht maar er werd niet meer gescoord. De opdrachten voor deze wedstrijd werden goed uitgevoerd dus iedereen tevreden .

De leider.

Afgelopen week hebben de mannen weer hun eerste trainingsweek gehad.
Na een heerlijke zomervakantie kwamen de mannen van de D2 weer met veel enthousiasme naar de club.
De wedstrijd begon om 10:30 op het veld van Almere city.
Er werd 11:11 gespeeld, want beide teams hebben nog last van de vakantie, dus konden niet genoeg spelers opbrengen voor de Twingames.

Wedstrijdverslag Almere City O12 - FC Volendam O12

Zowel de spelers als trainers hadden enorm veel zin om weer een wedstrijd te spelen. Na een bespreking samen met de trainers stapte de spelers en de staf het warme kunstgras veld op. Na de warming up bleef iedereen op het veld en werden nog even de laatste puntjes op de "i" gezet.
De wedstrijd begon en Almere City FC ging direct fel uit de startblokken. Hier hadden de mannen veel moeite mee en het was dan ook snel 1-0 door een mooi afstandsschot. Almere City FC ging dan ook vrolijk door, maar veel spelers van FC Volendam D2 lieten dit niet over zich heen lopen, met vele snelle counters probeerde FC Volendam er dan ook uit te komen. De D2 nam het heft weer in handen en Almere City werd steeds verder achteruit gedrukt. De tweede corner was dan ook een rake kopbal van Jessy. Dat resulteerde in een doelpunt waarna ook de 1-1 stond op het scorebord stond. Even voor rust stonden de mannen te kijken hoe de aanval van Almere City met een mooie combinatie voor de 2-1 zorgde. Dit was tevens ook het rustsignaal.

Na een bespreking in de kleedkamer gingen de mannen weer met het volle plezier en enthousiasme het veld in. Na wat hulp van trainer Barry Opdam was de D2 dan ook heel sterk in het begin van de tweede helft. Dit zorgde voor een paar mooie aanvallen en Almere City kwam er niet meer uit. De rollen leken omgedraaid, maar door een mooie counter en paar schoonheidsfoutjes achterin viel de 3-1 erin. Dit was tevens de eindstand.

Heel positief was de wijze waarop de mannen bleven voetballen en waarin de strijd van het begin tot het einde erin bleef. We gaan er weer een mooie en leerzame trainingsweek van maken. Aankomende zaterdag staat er een mooi toernooi op het programma bij CVV Vriendenschaar, met teams als AZ, FC Groningen en Sparta.

Succes mannen!