Joey Veerman Beste Talent 3e periode

• vrijdag, 03 mrt 2017

Trainers, aanvoerders én supporters hebben Jamiro Monteiro verkozen als Beste Speler in de 3e periode van de Jupiler League. De middenvelder van SC Cambuur speelde een belangrijke rol in de veel sterkere start van de Friese club aan de tweede helft van de competitie dan de seizoenstart. Maurice Steijn van koploper VVV-Venlo krijgt de Bronzen Stier als Beste Trainer, Joey Veerman (FC Volendam) is verkozen als Beste Talent en Tom Boere (FC Oss) werd andermaal Topscorer.
Voor de categorie van Beste Speler hebben de trainers en aanvoerders van de clubs uit de Jupiler League een voorselectie gemaakt met vier genomineerden. De supporters hadden de afgelopen week de beslissende stem wie zich tot Beste Speler mag kronen. Jamiro Monteiro versloeg hierbij (in willekeurige volgorde) Johnatan Opoku (VVV-Venlo), Tom Overtoom (Almere City FC) en Joey Veerman (FC Volendam).

Beste Talent & Beste Trainer
Joey Veerman staat daarmee niet met lege handen. De 18-jarige middenvelder van FC Volendam is namelijk uitgeroepen als Beste Talent van de 3e periode. De Volendammer ontpopte zich in de 3e periode als vaste waarde van zijn ploeg, wat hij onderstreepte met enkele mooie treffers.
Ook VVV-Venlo ziet toch een Bronzen Stier verschijnen. Al is het dan niet voor Opoku, maar voor Maurice Steijn. De hoofdtrainer leidde zijn team in de derde periode naar grotere voorsprong als lijstaanvoerder.

Derde Bronzen Stier voor Tom Boere
Spits Tom Boere scoorde in de 3e periode acht keer en werd daarmee opnieuw Topscorer. In de tweede periode ontving de speler van FC Oss in deze categorie ook al een Bronzen Stier. Deze prijs als Topscorer is de enige die een speler meerdere malen kan winnen in één seizoen. Bovendien won Boere ook als Beste Speler van de 2e periode al een Stier.
Tom Boere en Joey Veerman krijgen hun stieren morgen (vrijdag 3 maart) overhandigt in hun thuiswedstrijden. Maurice Steijn en Jamiro Monteiro ontvangen hun awards een week later (vrijdag 10 maart) als VVV-Venlo en SC Cambuur hun eerstvolgende thuiswedstrijd hebben.

Gouden Stieren
Jamiro Monteiro als Beste Speler, Joey Veerman als Beste Talent en Maurice Steijn als Beste Trainer dingen met hun uitverkiezing automatisch mee naar de Gouden Stieren in de genoemde categorieën. De uitslag hiervan wordt in mei bekend tijdens het Jupiler League Gouden Stier Event.