Johan Cruyff Foundation siert jeugdtenues FC Volendam

• donderdag, 04 aug 2022

Zoals eerder vermeld zijn de kindermaten van alle FC Volendam wedstrijdshirts dit seizoen voorzien van bedrukking van de Johan Cruyff Foundation. FC Volendam is meer dan alleen een voetbalclub, het is een duurzame onderneming die zich op maatschappelijk gebied sterk maakt voor ontwikkeling van jeugd. FC Volendam streeft ernaar de kindermaten van de shirts zo snel mogelijk op voorraad te hebben.

De Johan Cruyff Foundation is een stichting die perfect in de visie van FC Volendam past. De stichting steunt en ontwikkelt wereldwijd impactvolle sport- en spelprojecten. De focus ligt hierbij op kinderen en jongeren bij wie sport niet vanzelfsprekend is. Denk aan sport voor jongeren met een handicap, het proactief inrichten van ruimtes voor buitensport en maatschappelijke sportprogramma’s.

De foundation is niet alleen zichtbaar op de kindermaten van het FC Volendam shirt. Ook in alle voetbalspellen die dit najaar uitkomen is de Johan Cruyff Foundation zichtbaar. Het was een streven vanuit zowel de foundation als FC Volendam om op de spellen een fantastisch initiatief als de Johan Cruyff Foundation zichtbaar te maken voor de jeugd.

Meer dan goed voetbal

Sinds 2011 wordt er door Wim Jonk en enkele deelgenoten gewerkt met de filosofie van Johan Cruijff. Een visie die niet alleen voor goed voetbal staat, maar ook voor een gezondheid, leefbaarheid, persoonlijke ontwikkeling en participatie van de jeugd. Het was daarom voor zowel de directie als de technische staf van FC Volendam een logische vervolgstap om de jeugdtenues van bedrukking van de Johan Cruyff Foundation te voorzien.

Jan Smit reageert verheugd op de keuze op de Johan Cruyff Foundation. “BetCity heeft ons de mogelijkheid geboden om voor de jeugdelftallen en kindershirts zelf een maatschappelijk doel te kiezen. De Johan Cruyff Foundation was gezien onze visie en doeleinden een simpele keuze!”, aldus de voorzitter. De connectie met de Johan Cruyff Foundation was makkelijk gelegd: zowel het commerciële team als de technische staf zijn al vaker met elkaar in aanraking gekomen en behartigen al lange tijd een warme relatie.