John Bosman te gast in LOVE Sport Extra!

• maandag, 15 feb 2010

Ex-international John Bosman is woensdag 17 februari om 18.00 uur hoofdgast in het LOVE-radioprogramma LOVE Sport Extra!

Bosman debuteert bij Ajax op 20 november 1983 in de met 5-2 gewonnen thuiswedstrijd tegen Roda JC en volgens de aloude Ajax-traditie scoort hij bij zijn debuut.
Bosman maakt in totaal 105 doelpunten in vijf seizoenen bij Ajax. Voor de spitspositie heeft Bosman concurrentie van niemand minder dan Marco van Basten. Het blijkt een gouden duo, regelmatig aangeduid als het koppel ‘Bassie en Bossie’. Na het vertrek van Van Basten naar AC Milan, wordt Bosman clubtopscorer van Ajax in het seizoen ‘87-‘88

John Bosman speelt 30 interlands waarin hij 17 keer het net laat bollen. Tegen Cyprus scoort hij zelfs 5 keer in een wedstrijd en in 1988 maakt hij ook deel uit van de selectie die Europees Kampioen wordt.

Van 1988 t/m 1990 voetbalt John Bosman voor het Belgische KV Mechelen en daar verovert hij het landskampioenschap, de Belgische beker en de Europese Super Cup.
Daarna voetbalt hij nog voor PSV, Anderlecht en FC Twente waarna hij in 1999 voor drie seizoenen een contract tekent bij AZ. Daar heeft hij ook een belangrijke rol bij het trainen en coachen van jonge aanvallers. In 2002 zet Bosman, mede in verband met privé omstandigheden, een punt achter zijn actieve loopbaan.

Om 18.30 ‘Bellen met.....???’

LOVE Sport Extra, woensdagavond tussen 18.00 uur en 19.00 uur op LOVE-Radio! Presentatie Jack Mühren en Ed Guyt.

LOVE-Radio: FM 106.6, kabel 89.0, TV-kanaal 12+, Internet Livestream: www.rtvlove.nl