Jong ADO te sterk voor tien Volendammers

• maandag, 23 feb 2015

Na het zien van de opstelling van Jong ADO Den Haag wist coach Berry Smit, dat Jong Volendam deze keer moeilijk aan de winst zou kunnen komen. Met Gehrt, Schet en Jansen in de basis had Jong ADO een hoop eredivisie-ervaring ingebracht. Toch was dat niet de oorzaak van de grote nederlaag die geïncasseerd moest worden.
Jong Volendam startte voorzichtig en had zelfs een aardig aandeel in de wedstrijd, maar moest Theo timmermans dankbaar zijn, dat hij in goeden doen stak. ADO was beter, met name door het middenveldwerk van Gehrt. Maar aan Volendamkant liet met name Rafik el Hamdi zich ook niet onbetuigd. Echte kansen wist Jong Volendam niet te creëren, behalve al vroeg in de wedstrijd toen Bert Steltenpool net te kort kwam en kort voor rust toen Bert Steltenpool alleen op de keeper mocht afgaan, maar in zijn handen schoot. Inmiddels stond Jong Volendam toen al met tien man. In de 20e en 24e minuut kreeg Rafik el Hamdi geel, wat rood betekende. De tweede kaart was een duidelijke, omdat hij doorliep op de keeper die zijn fout moest herstellen na slecht uitschieten. Met tien man deed Jong Volendam aanvallend weinig meer, omdat het compact op de laatste linies leunde.
Na de 0-0 ruststand leek het er even op of er toch minimaal een punt te halen was. Na tien minuten echter stortte die droom in, toen Oscar Wilffert zijn man uit het oog kwijt was en Gehrt vervolgens zijn teen tegen de bal kreeg. Geen nood, dachten de toeschouwers, maar toen amper vijf minuten later een vrije trap door alles en iedereen gemist werd, was het 0-2. Jong Volendam was de kluts kwijt, want ook de twee volgende ADO-aanvallen leverden doelpunten op, van invaller Van Veen. Met de 0-4 was het een kwestie van uitspelen van de wedstrijd, die zelfs met elf man een moeizame avond had betekend. In de slotminuten dook Bert Steltenpool op aangeven van Daniel van Son nog een keer voor het ADO-doel op, maar ook nu kwam hij centimeters tekort.
Opstelling Jong Volendam: Theo Timmermans, Denzel Prijor, Erik Schouten, Daan Klinkenberg, Oscar Wilffert, Rafik el Hamdi, Daniel van Son, Dylan Mertens (Liban Abdelhali), Bert Steltenpool, Kevin van Kippersluis (Carlos Groen), Genridge Prijor