Jong Ajax-thuis hoogtepunt van Volendamse voetbalzaterdag

• woensdag, 13 apr 2022

Jong Ajax is zaterdagmiddag te gast in het Kras Stadion, nadat Jong FC Volendam en Scheveningen de Volendamse voetbalmiddag om 12:15 uur hebben afgetrapt. Een heuse kraker bij de start van het paasweekend. Eerder dit seizoen leverde dit affiche een 4 - 4 gelijkspel op en ook de editie van vorig seizoen was memorabel. Kunnen de Volendammers de overwinning op De Graafschap een goed vervolg geven? De wedstrijd begint om 16:30 uur. De allerlaatste kaarten zijn zojuist in de verkoop gegaan. Wees er dus snel bij!

Jong Ajax kent een redelijk goed seizoen tot zover. Onder leiding van coach John Heitinga staan de Amsterdamse beloften op een zevende plaats op de ranglijst. De laatste zes wedstrijden hebben ze niet verloren. Hierin wonnen de Amsterdammers bijvoorbeeld overtuigend van ADO Den Haag (6 - 3) en hield het afgelopen vrijdag hoogvlieger Roda JC in Kerkrade op 2 - 2. Bij de bezoekers is Naci Ünüvar de gevaarlijkste man. De buitenspeler wist al veertien keer het doel te treffen.

Het is de vraag met welke spelers de rood-witten de tocht naar De Dijk maken. De bekerfinale van het vlaggenschip tegen PSV, een dag later, zal hier vermoedelijk ook een rol in gaan spelen. Veelbesproken is Mohamed Ihattaren, die de afgelopen weken weer flitsen van zijn klasse laat zien. Of de aanvaller er zaterdag bij is, is afwachten. Met Joey Roggeveen komen we een oude bekende tegen. Ook aan Volendamse zijde vinden we de nodige dwarsverbanden. Zo hebben onder anderen Damon Mirani, Francesco Antonucci en Robert Mühren een verleden in Amsterdam, evenals trainer Wim Jonk.

Slotfase

FC Volendam en Jong Ajax stonden achttien keer eerder tegenover elkaar. Negen keer ging de zege naar de Volendammers, vijf keer werd het gelijk en vier keer gingen de Amsterdammers met de punten aan de haal. Eerder dit seizoen regende het doelpunten op De Toekomst in Amsterdam. Het werd daar een 4 - 4 gelijkspel. Een onvergetelijke goal in de absolute slotfase van Denso Kasius zorgde ervoor dat FC Volendam alsnog een punt pakte in Amsterdam.

Vorig seizoen werd het thuis 3-2 voor FC Volendam na doelpunten in minuut 85, 94 en 95. Zakaria El Azzouzi was toen het goudhaantje. Doelpunten maken tegen Jong Ajax is voor de Volendammers sowieso geen probleem. In slechts twee duels tegen de beloften wisten de Wijdbroeken niet te scoren.

Laatste vijf edities

19-11-2021 | Jong Ajax - FC Volendam: 4 - 4
Gaetano Oristanio, Robert Mühren, Martijn Kaars en Denso Kasius

23-02-2021 | FC Volendam - Jong Ajax: 3 - 2
Zakaria El Azzouzi (2x) en Samuele Mulattieri

20-11-2020 | Jong Ajax - FC Volendam: 1 - 1
Martijn Kaars

06-03-2020 | FC Volendam - Jong Ajax: 4 - 0
Franco Antonucci (2x), Ibrahim El Kadiri en Jelle Duin

04-11-2019 | Jong Ajax - FC Volendam: 1 - 3
Nick Doodeman, Marco Tol en Franco Antonucci

Geen tickets verkrijgbaar

Er zijn op dit moment geen tickets meer verkrijgbaar. Het duel is te volgen via het Twitter-verslag en via onze story op Instagram. Er wordt zaterdagmiddag om 16:30 uur gefloten voor het begin van de eerste helft.

Tekst: Maarten Schuijl
Foto’s: Fred Rotgans