Jong AZ-uit in Wijdewormer; trouwste uitfans krijgen voorrang op kaarten

• vrijdag, 15 okt 2021

FC Volendam speelt het uitduel met Jong AZ van vrijdag 22 oktober (aftrap 20.00 uur) ‘gewoon’ op sportpark Kalverhoek in Wijdewormer. Tot die conclusie zijn de partijen gekomen na overleg. Voor fans van FC Volendam zijn er 96 kaarten beschikbaar voor het bezoekersvak. Omdat de animo voor dit duel groot is, is besloten om de meest trouwe fans bij uitduels te belonen voor hun support dit seizoen en voorrang te geven.

AZ en FC Volendam hebben de afgelopen periode overleg gehad om te voldoen aan de wens voor meer beschikbare tickets voor het bezoekersvak. Daarin zijn verschillende mogelijkheden besproken, bijvoorbeeld het uitwijken naar een andere locatie. Geen van deze oplossingen bleek echter toereikend, waardoor besloten is om het duel te spelen op de gebruikelijke thuislocatie van de Alkmaarse beloften.

Vaste uitfans belonen

Samen met de organisatoren van onze busreizen naar uitwedstrijden is in kaart gebracht welke supporters de voorgaande uitwedstrijden bezochten. Op basis hiervan is bepaald welke fans voorrang hebben bij het bemachtigen van een ticket (kosten € 6,- per stuk) voor Jong AZ – FC Volendam. De club begrijpt dat er geen allesomvattende oplossing is voor dit issue, maar denkt op deze wijze de vaste bezoekers van uitwedstrijden te belonen voor hun trouwe support. Met de fans die voorrang genieten bij dit duel wordt persoonlijk contact opgenomen. Om die reden vindt er daarom geen reguliere kaartverkoop plaats zoals gebruikelijk bij voorgaande uitwedstrijden.