Jong FC Volendam begint seizoen uitstekend

• maandag, 11 aug 2014

In een wedstrijd waarin Volendam zeker nog niet tot zijn best mogelijk spel kon komen werden toch 3 belangrijke punten mee naar huis genomen.
De competitie opzet is zo dat eerst in een halve competitie met 6 teams gespeeld wordt. Daarna volgt een herindeling op basis van de plaats in de eindrangschikking. Het is dus zaak zo hoog mogelijk te eindigen teneinde de tweede seizoenshelft tegen zo sterk mogelijke tegenstanders te spelen.
De eerste twintig minuten waren voor de Graafschap. Volendam speelde te gehaast en sommige spelers hadden moeite in hun normale spelritme te komen. Een fout in de defensie bij het uitverdedigen werd afgestraft door Santi Hulst die doelman Timmermans daarna kansloos liet.
Dat was het sein voor Volendam om zich te herpakken. De rest van de wedstrijd heeft De Graafschap niet een mogelijkheid tot scoren gekregen.
Volendam kwam tot enkele kleine mogelijkheden. Na een half uur kopte Eric Schouten een corner na een afstandsschot van Denzel Pryor net over.
Even later werd het toch 1-1 uit een prachtige vrije trap gegeven voor een overtreding op Jessey Kuiper. Eric Schouten legde de bal feilloos in de linkerbovenhoek.
In de tweede helft was Volendam de bovenliggende partij zonder tot echt veel scoringskansen te komen. Een keer was Carlos Groen dichtbij de 1-2 toen hij door de goed spelende Rafik El Hamdi in vrij positie werd gebracht. Carlos aarzelde iets te lang waardoor een Graafschap verdediger kon redden.
Een kwartier voor tijd werd het toch verdiend 1-2 doordat invaller Bert Steltenpool een corner van Rafik bij de eerste paal binnentikte.
Volendam kon hierna de score nog uitbreiden maar de mogelijkheden hiertoe werden door te gehaast spel niet benut. Verdedigend kwam Volendam niet meer in gevaar.
Opstelling
Theo Timmermans, Denzel Pryor, Raoul Esseboom, Eric Schouten, Jermano Lo Fo Sang, Rafik El Hamdi, Daniel van Son (Bowedee Burleson), Dylan Mertens, Henk Veerman (Bert Steltenpool), Carlos Groen (Boyd Stevens), Jessey Kuiper