Jong FC Volendam benut kansenregen tegen TEC niet

• zaterdag, 19 nov 2022

Een koude maar zonnige zaterdagmiddag was het theater voor de wedstrijd tussen Jong FC Volendam en TEC. Twee gemiste strafschoppen en een kopbal van de lijn hielpen Jong FC Volendam niet in dit duel. Van TEC werd met 1 – 2 verloren.

Lequincio Zeefuik trapte het affiche tussen de Volendammers en de Tielenaren af. De boomlange spits vond al snel collega-aanvaller Jordi Blom, toen ze combinerend de zestien van TEC betraden. Zeefuik wilde het laatste zetje geven via de hak, maar Rodney Klooster veroverde de bal. Even later kon TEC bijna profiteren van een glijpartij van Rob Tol. De verdediger ging naar de grond en de redding van Jay Koorndijk belandde in de voeten van Adham El Idrissi. De spits wilde voorgeven, maar Koorndijk herstelde goed door met een goede reflex de bal te heroveren.

Na een krap half uur zette Kayne van Oevelen bijna zijn leven op het spel. De sluitpost stond zo’n vijf meter van TEC-spits El Idrissi af, toen de aanvaller wilde uithalen. De goalie van de Volendammers redde knap met zijn borst. Niet lang daarna wilde Blom de bal in het net krullen, ware het niet dat de handen van Nick van den Dam in de weg lagen.

Ongelukkig

Met nog tien minuten voor het rustsignaal, keek Jong FC Volendam tegen een achterstand aan. Bo van Essen raakte de bal niet goed, maar doordat zowel Koorndijk als Van Oevelen een ander schot hadden verwacht dwarrelde de bal zo het doel in: 0 – 1.

Het tweede bedrijf begon met een nieuwe naam binnen de lijnen: Zeefuik maakte plaats voor Imran Nazih. De invaller liet meteen van zich horen, toen hij een goede bal in de loop op Déron Payne gaf. De vleugelverdediger speelde Joey Antonioli in, die vervolgens Hoeve wilde bedienen. TEC-aanvoerder Basil Camara werkte die voorzet weg. Nog geen minuut later was diezelfde Camara ongelukkig, hetgeen voor Jong FC Volendam goed uitpakte. Een vrije trap van Antonioli werd via een atletische beweging binnengewerkt door de aanvoerder van TEC: 1 -1.

Lang konden de Volendammers er niet van genieten, want vijf minuten na de gelijkmaker schoot Van Essen met een loeihard schot zijn tweede van de middag en dus ook de tweede voor TEC tegen het net: 1 – 2.

Ongeloof

Met nog tien minuten te gaan, ging de bal op de stip. Payne werd neergehaald door Ricardo Pereira, die daarvoor op de bon ging. Calvin Twigt nam plaats achter de bal, maar zag zijn strafschop gestopt worden door Van den Dam. Een corner werd toegekend, die de penaltynemer razendsnel nam. Toen Blom uiteindelijk de bal kreeg, werd ook hij getackled in de zestien. Hierdoor ging nogmaals de bal op de stip. Quincy Hoeve greep zijn kans, maar ook die poging werd gekeerd. De rebound werd op de paal geschoten, waardoor Jong FC Volendam niet naast TEC kwam. Met nog vier minuten te gaan, kon Koorndijk de bal inkoppen, maar ook nu zaten de handen van Van den Dam in de weg. De keeper van TEC haalde de kopkans nipt van de lijn. De equipe van Kizito Musampa benutte de kansenregen niet en verloor van TEC: 1 – 2.

Rijnsburgse Boys uit

Zaterdag trekt Jong FC Volendam naar Rijnsburg om het daar op te nemen tegen 'De Uien'. De aftrap is om 15:00 uur.

Scoreverloop:
34’ Bo van Essen 0 – 1
51’ Basil Camara 1 – 1 (e.d.)
56’ Bo van Essen 1 – 2

Gele kaarten:
Rob Tol

Opstelling Jong FC Volendam: Kayne van Oevelen; Rob Tol, Jay Koorndijk, Billy van Duijl; Déron Payne (81. Vernon Addo), Joey Antonioli (70. Milan de Haan), Calvin Twigt, Diego Gustavo; Jordi Blom; Lequincio Zeefuik (46. Imran Nazih); Quincy Hoeve (81. Ezechiel Fiemawhle)

Opstelling TEC: Nick van den Dam; Guido van Rijn, Basil Camara, Rodney Klooster, Sergio Kaleka; Mohamed El Makrini, Yaël Eisden; Ricardo Pereira, Anass Aamri (88. Danny van Haaren), Bo van Essen; Adham El Idrissi

Tekst: Stefan van Nierop
Foto’s: Jan Mulder