Jong FC Volendam deelt in de slotfase punt met Noordwijk

• zaterdag, 11 sep 2021

Een wel heel jeugdig Jong FC Volendam pakte afgelopen zaterdag een punt tegen VV Noordwijk. Het was nog heel dicht bij de winst, maar in de slotfase kreeg het toch de gelijkmaker te verwerken: 2-2.

Na drie minuten knalde Koen Blommestijn de bal al door de geluidsbarrière heen. Met een loeihard schot zette hij de voorsprong op het scorebord. Drie minuten later was het diezelfde Blommestijn die de voorsprong verdubbelde. Met een mooie schijnbeweging kapte hij de verdediging van Noordwijk uit en werkte de bal achter doelman Lars Janse. Een droomstart voor de jonge Volendammers en alweer de het vierde doelpunt van Blommestijn in de Jack's League. Hij is daarmee gedeeld competitietopschutter.

Over de hele wedstrijd werden de kansen verdeeld. Zowel Noordwijk als Volendam waren kansrijk. Noordwijk was op jacht naar de aansluitingstreffer. Emiel Wendt haalde uit en de bal zou het doel in dwarrelen. Volendammer Rob Tol doorzag het plan en kopte de bal net voor de doellijn weg.

Gehoor van Noordwijk

Met nog tien minuten te gaan voor het rustsignaal liet Noordwijk van zich horen. Wendt haalde uit op randje zestien en werkte de bal met een strakke streep tegen de touwen. Dit was de laatste actie voor het rustsignaal: 2 – 1.

Nagelbijten in tweede helft

Na de rust bleef Joey Antonioli achter in de kleedkamer. Voor hem kwam Younes Taha El Idrissi in de plaats. Diezelfde El Idrissi had na een tien minuten spelen de 3 -1 op de slof. Die inzet zag hij nipt naast gaan. Vijf minuten later was het aan de andere kant bijna raak. Stefan van der Zalm kon zonder probleem de Volendamse zestien inlopen en wilde de bal door de benen van Volendam-doelman Joël van der Wilt schieten. De keeper had die truc snel door en sloot snel zijn benen. Zo bleef de voorsprong voor de Volendammers op het bord staan. Even later was het diezelfde Van der Wilt die goud waard was voor zijn ploeg. Wendt wilde de bal over de wijdbroek heen lobben. Met een spectaculaire duik had Van Der Wilt de bal klemvast.

Slotakkoord

Met nog zes minuten te gaan kreeg Noordwijk het toch voor elkaar om de gelijkmaker te scoren. Via een hoekschop wilde Rietveld binnenkoppen. Zijn inzet belandde op de rug van Van der Wilt, waarna Wendt de bal voor het inlopen kreeg: 2 – 2. Het was het slotstuk van een vermakelijke wedstrijd, waarin het zeer jeugdige Jong FC Volendam een verdienstelijk punt pakte.

ASWH-uit

Volgende week neemt de ploeg van Johan Plat het op tegen ASWH uit Hendrick-Ido Ambacht. De wedstrijd staat gepland om 15:00 uur.

Scoreverloop
3’ Koen Blommestijn 1 – 0
6’ Koen Blommestijn 2 – 0
35’ Emiel Wendt 2 – 1
84’ Emiel Wendt 2 – 2

Opstelling Jong FC Volendam: Joël van der Wilt; Tim Stouthart, Rob Tol, Jozhua Vertrouwd (62. Edwin Ansah), Walid Ould-Chikh (62. Myron Mau-Asam); Joey Antonioli (46. Younes Taha El Idrissi), Jim Beers, Milan de Haan; Jordi Blom, Koen Blommestijn, Achraf Douiri.

Opstelling Noordwijk: Lars Jansen, Thomas Reynaers, Raïes Roshanali, Stef van der Zalm (77. Marc de Kruijs), Rob Overvliet, Max van Duin (77. Donovan Slijngard), Joost van de Boogaard (Teun Zethof), Sander Bosma (83. Lucas Coopmans), Emiel Wendt, Youri de Winter (64. Sem van Oosten), Dylan Rietveld.

Tekst: FC Volendam
Foto's: Jan Mulder