Jong FC Volendam deelt punten met Eagles in koppositiestrijd

• maandag, 02 okt 2023

Titelkandidaten Jong FC Volendam en Go Ahead Eagles O21 stonden afgelopen zaterdag tegenover elkaar in Deventer. Nadat de Volendammers via Diego Gustavo op voorsprong kwamen, bracht Gijs Steinfelder de gelijke stand terug op bord. Het bleek gelijk de eindstand: 1 – 1.

De Volendammers zaten nog maar tien minuten in de wedstrijd toen zij de eerste doelpoging mochten noteren. Flip Klomp gooide de trukendoos open en dribbelde zich door de zestien heen richting de achterlijn. De middenvelder gaf strak voor op Quincy Hoeve, maar de aanvaller schoot de bal tegen de lat. Zes minuten later was het wél raak, toen David Petrović zijn middenveldpartner Mika van der Horst inspeelde. De 18-jarige spelmaker creëerde een één-tweetje met Petrović om vervolgens Key-Shawn Wong-A-Soij in te spelen. De snelle vleugelflitser speelde met een simpele voetbeweging Gustavo in, die hard en zuiver de bal achter Go Ahead Eagles-goalie Lars Groenendijk werkte: 0 – 1.

Minder focus

Jong FC Volendam kwam iets minder gefocust uit de kleedkamer dan de thuisploeg, wat direct afgestraft werd. Na zeven minuten stond de stand weer gelijk, toen Steinfelder de defensie uitspeelde en hard tegen de touwen afwerkte: 1 – 1.

Volendammer Hoeve liet het er niet bij zitten en wilde zijn ploeg bij de hand nemen. Het geluk stond alleen niet aan zijn zijde, want alles wat hij probeerde werd afgestraft door de defensie van de Deventenaren. Ook invaller Milan Engelander wilde maar al te graag door voorsprong terug op het scorebord toveren, maar ook zijn afstandschot werd verschalkt door doelman Groenendijk. De ploeg van Michael Dingsdag kon het tij niet keren, waardoor beide ploegen het moesten doen met een puntje.

FC Groningen O21-thuis

Aanstaande zaterdag krijgt Jong FC Volendam hoog bezoek van FC Groningen O21. In het Kras Stadion gaat om 15:00 uur de bal rollen.

Scoreverloop
16’ Diego Gustavo 0 – 1
52’ Gijs Steinfelder 1 – 1

Gele kaarten:
Kayne van Oevelen

Opstelling Go Ahead Eagles O21: Lars Groenendijk; Donte Apinsa, Vincent Derksen, Boy Nijgh, Dichayro Naarendorp; Jorn Smits, Robbin Weijenberg (65. Kader Koné), Devi Eustatia; Juruël Bernadina, Milan Berenschot (87. Vital Kakesa), Gijs Steinfelder (87. Delano Costella).

Opstelling Jong FC Volendam: Kayne van Oevelen; Rob Tol, Luc van Koeverden, Jay Koorndijk, Francisco Reyes Marizan (87. Nash Bijnoe); Mika van der Horst, David Petrović (65. Ezechiel Fiemawhle), Flip Klomp; Diego Gustavo (79. Milan Engelander), Quincy Hoeve, Key-Shawn Wong-A-Soij (46. Jermaine Rijssel).

Tekst: Stefan van Nierop
Foto’s: Chris Dingsdag