Jong FC Volendam doet zichzelf tekort tegen Kozakken Boys

• zaterdag, 10 sep 2022

De beloften van FC Volendam zijn er niet in geslaagd de punten in het Kras Stadion te houden. Ondanks dat de thuisploeg via Lequincio Zeefuik, Tayrell Wouter, Jordi Blom en Imran Nazih veel kansen creëerde ging Kozakken Boys er met de winst vandoor. In de 90e minuut tekende Gwaeron Stout voor het enige doelpunt van de wedstrijd: 0 – 1.

Jong FC Volendam kreeg een gretig Kozakken Boys voor de kiezen. Al in de derde minuut raakte de bezoekers uit Werkendam de paal. Giovanni Büttner kon een afvallende bal niet tot doelpunt promoveren. Aan de andere kant had Lequincio Zeefuik de score kunnen openen. Na een knappe draai, waarbij de spits heel goed zijn lichaam gebruikte, vond hij de voeten van Kozakken Boys keeper Bryan Janssen. Enkele minuten later kwamen de beloften wederom dichtbij een treffer. Tayrell Wouter krulde de bal op de verre paal.

Felheid op het middenveld

Na een openingsfase vol kansen ging het spel zich halverwege de eerste helft vooral afspelen op het middenveld. Beide ploegen zaten fel op hun directe tegenstanders en de scheidsrechter had het druk. Vlak voor de theepauze begon de wedstrijd weer op en neer te golven. Kayne van Oevelen was genoodzaakt een bal met zijn voet uit het doel te halen, terwijl slechts een minuut later Jordi Blom dichtbij de 1 – 0 was. Zijn stift werd gekeerd door Janssen.

De beloften van Het Nieuwe Oranje begonnen gretig aan het tweede bedrijf. Nadat Billy van Duijl tot twee keer aan toe dichtbij een treffer was, had daarna Zeefuik zijn tweede kans om de nul van het scorebord te halen. Zijn inzet werd echter ternauwernood geblokkeerd door een verdediger. Enkele minuten later was Imran Nazih dichtbij een treffer, zijn inzet werd echter door het gezicht van Stephen Warmolts geblokt.

Zelfde spelbeeld

Net als in de eerste helft zakte de wedstrijd halverwege de tweede helft een beetje weg. Beide ploegen hadden moeite met het creëren van kansen. In een spaarzame uitbraak van Kozakken Boys werd Van Oevelen in de 70e minuut getest, de sluitpost was echter niet van plan om een goal te incasseren.

Met tien minuten te gaan wederom een geweldige ingreep van Van Oevelen. De doelman zette zijn geweldige vorm voort en voorkwam met een katachtige reflex een bijna zekere goal. De ploeg van Kizito Musampa had het lastig in de laatste fase van de wedstrijd.

In de laatste minuut van de officiële speeltijd kwamen de bezoekers uit Werkendam toch op voorsprong. Gwaeron Stout kreeg de bal mee uit de carambole en omspeelde de in-vorm verkerende Van Oevelen. Met nog drie minuten extra speeltijd te gaan leek de opdracht voor Jong FC Volendam enorm lastig. De wedstrijd eindigde in 0 - 1 voor Kozakken Boys.

Excelsior Maassluis op bezoek

Volgende week krijgt Jong FC Volendam de kans zich te herstellen. Excelsior Maassluis komt op bezoek in het Kras Stadion. Zaterdag wordt om 15.00 uur wordt afgetrapt voor het begin van de wedstrijd.

Scoreverloop

90’ Gwaeron Stout 0 – 1

Jong FC Volendam: Kayne van Oevelen; Déron Payne (77’ Jermaine Rijssel), Waleed Ait Abdellah (45’ Vernon Addo), Jay Koorndijk, Givairo Read (64’ Roviën Ostiana); Billy van Duijl, Imran Nazih, Joey Antonioli; Tayrell Wouter, Lequincio Zeefuik (64’ Quincy Hoeve) en Jordi Blom (77’ Milan Engelander).

Kozakken Boys: Bryan Janssen; Frenk Keukens (11’ Eon Herman) (63’ Johnny Lommers), Niek Hoogveld, Stephan Warmolts, Daniel Mendes da Silva; Kevin Vermeulen (63’ Lars Hutten), Fabian Korporaal, Gwaeron Stout; Giovanni Büttner, Lowie van Zundert en Ugur Altintas (63’ Siebren Mulder).