Jong FC Volendam en FC Lisse voor het eerst in competitieverband tegenover elkaar

• dinsdag, 04 okt 2022

Dinsdagavond treffen Jong FC Volendam en FC Lisse elkaar. Het is de eerste keer ooit dat beide ploegen in competitieverband tegenover elkaar staan. In Lisse wordt om 20.00 uur afgetrapt.

De promovendus doet goede zaken in de Jack's League. Met drie winstpartijen tegen Kozakken Boys, Noordwijk en OFC, drie gelijke spelen tegen Jong Sparta, Excelsior Maassluis en Scheveningen en twee verliespartijen tegen Spakenburg en Quick Boys staan de heren van Raymond Bronkhorst op plek acht van de Jack's League-ranglijst. Een avontuur in het KNVB-bekertoernooi zat er niet in: tegen DSV '33 werd met 0 - 3 verloren. Ondanks de nederlaag, mag het betreft de Tweede Divisie-uitslagen dus niet klagen.

Een bijzondere wedstrijd zal het zijn voor één Lissensaar in het bijzonder: Enzo Stroo. De oud-aanvaller van de Volendammers speelde 59 wedstrijden aan De Dijk. Daarin vond tweeëntwintig keer het net. Vorig seizoen hielp hij zijn ploeg te promoveren met vierentwintig goals.

Afstoppen

Topscorer Jeffrey Klijbroek is de gevaarlijkste man aan de zijde van Lisse. Met vier goals is hij de spelmaker bij de tegenstander. Tegen Kozakken Boys maakte de middenvelder nog een hattrick. Twee keer werd hij bediend door Stroo. Ook 'assistenkoning' Max Hudepohl is er iemand om scherp in de gaten te houden. Hij bereidde vier keer een goal voor.

Herpakken

De mannen van Kizito Musampa hopen dinsdagavond uit hun dip te kruipen. Na een reeks van zes niet-gewonnen wedstrijden, hopen ze naar huis te gaan met de volle buit. Ze zullen dan ook alles op alles moeten zetten om het Lisse moeilijk te maken.

Arbitrage en Twitterverslag

De wedstrijd van dinsdagavond staat onder leiding van Clay Ruperti. De scheidsrechter is geen onbekende voor de Volendammers. Ruperti floot onder andere het thuisduel tegen GVVV, die met 2 - 1 werd gewonnen. Aan de zijlijnen staan Jordi Been en Laurens Maas paraat om Ruperti te assisteren. De vierde official-rol is weggelegd voor Giovanni Verhoeve.

Wil je niets missen van dit duel, maar kan je niet live aanwezig zijn? Via ons Twitteraccount is dit duel live te volgen. Ook via #LISJVO zijn alle hoogtepunten van de wedstrijd te volgen.