Jong FC Volendam in bizarre slotfase onderuit tegen HHC

• zaterdag, 23 apr 2022

Na het promotiefeest van de hoofdmacht van FC Volendam, was het de beurt aan Jong FC Volendam om de winst binnen te halen. Helaas werd er door HHC een stokje gestoken om dat plan te laten slagen. Ondanks een laat trio aan goals, ging de ploeg uit Hardenberg met een 3 – 4 winst naar huis.

De Oranjehemden begonnen scherp aan de wedstrijd. De eerste kans was al na drie minuten. Koen Blommestijn werd de zestien ingestuurd door Milan de Haan en kon vrij uithalen. De spits schoot, maar zijn inzet ging hoog over. Even later was het diezelfde Blommestijn, die de voorzet gaf. Hij zag zijn bal uitverdedigd worden door Serginho Fatima.

Na twintig minuten kon verdediger Givairo Read zijn ploeg op voorsprong zetten, alleen was de pass nét te hard. Read kon de bal niet binnen houden. Na een half uur was het raak: HHC kwam op voorsprong. Volendam-sluitpost Kayne van Oevelen wilde de bal voor de voeten van Matias Jones wegplukken, maar schatte dit verkeerd in. De middenvelder van HHC kon doorlopen en simpel binnenschieten: 0 – 1.

Met nog vijf minuten te gaan, kon HHC wéér juichen. Een corner van de uit-ploeg werd weggestompt door Van Oevelen, maar belandde voor de voeten van middenvelder Gersom Klok. De HHC’er schiet de bal tegen het dak binnen: 0 – 2. Met die stand trokken beide teams de kleedkamers in.

Domper

Vijf minuten ná de rust, kon HHC weer juichen. Invaller Ezechiel Fiemawhle wilde de bal terug spelen op Van Oevelen, maar deed dit te onnauwkeurig. De sluitpost van Volendam probeerde de bal nog weg te werken, maar die poging belandde in de voeten van een HHC’er. Eenmaal in de zestien kreeg Klok de bal en kon met een streep zijn tweede van de middag binnenwerken: 0 – 3.

Terwijl Jong FC Volendam aandrong om, in ieder geval één goal te maken, viel tegen de verhouding in de bal in het doel van Van Oevelen. Thomas Reinders brak door op de linkerflank en mikte de bal perfect op het hoofd van HHC-topscorer Jesper Drost. De middenvelder kopte moeiteloos binnen: 0 – 4.

Bizarre slotfase

Met nog vijf minuten te gaan, maakte Jong FC Volendam dan tóch de goal. Invaller Milan Zonneveld kreeg de bal in de zestien en schoot, door de benen van HHC-goalie Nick Borgmans, de bal tegen de touwen: 1 – 4

Twee minuten later mocht Volendam wéér juichen. Blommestijn scoorde, op aangeven van Hamza Rahaoui, de 2 – 4 binnen, waar twee minuten later Kevin Grötz een eigen goal aantekende: 3 – 4. In de laatste minuut werd Jong FC Volendam ontnomen van een strafschop. Younes Taha werd omver geschopt in de zestien van HHC, maar scheidsrechter Christian Mulder zag hier niets in. Een gelijkspel bleef uit. Hierdoor verloor Jong FC Volendam, ondanks een prima inhaalrace, met 3 – 4 van HHC Hardenberg.

Kozakken Boys-uit

Volgende week speelt Jong FC Volendam een uitduel in Werkendam. De aftrap is om 15:00 uur.

Scoreverloop:
27’ Matias Jones 0 – 1
37’ Gersom Klok 0 – 2
50’ Gersom Klok 0 – 3
70’ Jesper Drost 0 – 4
85’ Milan Zonneveld 1 – 4
87’ Koen Blommestijn 2 – 4
89’ Kevin Grötz (e.d.) 3 – 4

Opstelling Jong FC Volendam: Kayne van Oevelen; Givairo Read (46. Ezechiel Fiemawhle), Sjors Kramer, Jay Koorndijk, Rob Tol; Jim Beers (74. Hamza Rahaoui), Robin Schulte (74. Milan Zonneveld), Milan de Haan (46. Younes Taha); Leon Maloney (64. Tayrell Wouter), Koen Blommestijn, Jordi Blom

Opstelling HHC Hardenberg: Nick Borgmans; Danny Bouws, Serginho Fatima (49. Kevin Grötz), Joerie Church, Ashwin Manuhutu; Jesper Drost, Matias Jones, Ruther Etten; Gersom Klok (73. Rick Hemmink), Rob van der Leij (63. Matthijs Hardijk), Thomas Reinders (73. Steff Kaptein)

Tekst: Stefan van Nierop
Foto’s: Jan Mulder