Jong FC Volendam kruist degens met Capelle op ‘t Slot

• woensdag, 30 aug 2017

Vorige week beleefde Jong FC Volendam de start waarop ze hadden gehoopt. Een overwinning op het dit seizoen hoog aangeslagen Quick Boys. Er wordt uiteraard nog geen polonaise gelopen want met nog 33 wedstrijden te gaan zou dat wel extreem vroeg zijn. Maar er is wel even goed van genoten!

Valse start Capelle
Capelle begon vorige week met een nederlaag tegen degradant Jong FC Twente. Het werd 2-1 voor de tukkers waar Capelle in hun ogen toch minstens wel een puntje verdiende. Waar Olaf van der Sande in de voorbereiding en in de voorrondes van de KNVB beker nog makkelijk de goal wist te vinden, bleef hij afgelopen zaterdag droog staan. Afgelopen seizoen scoorde hij in de return tegen Jong FC Volendam de 1-0. Uiteindelijk eindigde deze wedstrijd in 1-1 waar vooral Volendam recht had op meer. Verder dan de goal van Gijs Smal kwam Jong FC Volendam toen echter niet. Capelle was de nummer twaalf in de eindstand van het vorige seizoen. Ze zijn nooit echt in de problemen geweest maar ook nooit zicht gehad op een plaats bij de bovenste teams. Zoals al eerder gezegd eindigde de wedstrijd in Capelle op 1-1 en in Volendam werd het 2-1 voor Jong FC Volendam. In de week voor de nederlaag tegen Jong FC Twente boekte de ploeg van trainer Winand van Loon twee klinkende overwinningen op achtereenvolgens Nuenen (6-0) en Altius (6-1) en plaatsen zich daardoor voor het hoofdtoernooi van de KNVB beker. Op woensdag 20 september zullen ze het nu in eigen huis opnemen tegen Roda JC van voormalig FC Volendam coach Robert Molenaar.
Wat valt er van Capelle te verwachten? Net als afgelopen seizoen zullen ze een lastig te bespelen ploeg zijn. Voor de top van de ranglijst zullen ze vermoedelijk te kort komen, maar aangenomen mag worden dat ze toch minstens op een hogere positie willen eindigen dan afgelopen seizoen.

Honger naar meer
Berry Smit heeft met zijn spelers het luidruchtige publiek uit Katwijk vorige week stil gekregen. Natuurlijk waren de spelers gemotiveerd om een goed resultaat neer te zetten, maar direct tegen een topploeg is dat des te knapper. En deze overwinning smaakte naar meer! Vorig seizoen boekte Jong FC Volendam pas in de vierde wedstrijd zijn eerste overwinning tegen, jawel, Quick Boys (1-0) en nu was het dus direct al raak. Het grote verschil is natuurlijk de bak ervaring die deze groep vorig seizoen heeft opgedaan. De groep is redelijk in tact gebleven en heeft geleerd van de fouten die vooral in de begin fase van het seizoen werden gemaakt. En dan met name het verspelen van de wedstrijd in de slotfases. Zaterdag beginnen we gewoon weer met 0-0 en kan het alle kanten op. De ploeg kan uiteraard alle steun hierbij gebruiken, dus kom mee naar het gezellige vv Capelle. Vorig seizoen was de eerste winst op vreemde bodem pas op 1 oktober, laten we dat nu maar eens proberen voor de kermis te flikken!

Arbitrage
De wedstrijd van zaterdag zal onder leiding staan van de heer Frank van den Elzen uit Berghem. De heer Van den Elzen heeft afgelopen seizoen zes wedstrijd in de Derde Divisie zaterdag gefloten, maar zowel Capelle als Jong FC Volendam zaten daar niet tussen. Het meest kwam hij overigens in de Tweede Divisie in actie. Hij zal zaterdag aan de zijlijnen worden bijgestaan door de heren Willems en Kromme.

Via ons Twitteraccount @fcvolendam is de wedstrijd zaterdag weer live te volgen. Hashtag van de wedstrijd is #capjvo. De wedstrijd op Sportpark 't Slot in Capelle aan den IJssel begint om 14:30 uur.