Jong FC Volendam laat het afweten tegen HHC Hardenberg

• zaterdag, 03 dec 2022

Zaterdagmiddag nam Jong FC Volendam het op tegen HHC Hardenberg. Een negatief doelpuntenfestijn, want HHC Hardenberg vond zes keer het net. De Volendammers maakten ook nog twee doelpunten. Eindstand: 2 – 6.

Voorafgaand aan de wedstrijd hielden Jong FC Volendam en HHC Hardenberg een minuut stilte ter nagedachtenis aan de verongelukte Jim Schilder (15). Ook de andere jeugdteams van FC Volendam stonden hier afgelopen weekend bij stil. Jim speelde als keeper bij RKAV Volendam Onder 16 en was bij FC Volendam seizoenkaarthouder.

Jong FC Volendam kreeg al snel een flinke tegenvaller te verwerken. Een hoekschop van Jurjan Mannes belandde op het hoofd van HHC-verdediger Serginho Fatima. Een simpel knikje bleek genoeg om de bal achter Abdessalam Ouboumalne te werken: 0 – 1.

Na twintig minuten kon het twee kanten op. Eerst combineerde HHC-aanvoerder Rob van der Leij goed met Danny Bouws, maar die kans werd onschadelijk gemaakt door Jong FC Volendam-goalie Ouboumalne. Nog in diezelfde minuut kon Jordi Blom vrij uithalen. De snelle vleugelaanvaller zag zijn schot eindigen in de handen van Nick Borgman. Na een half uur kwam HHC toch op een grotere voorsprong, toen aanvoerder Van der Leij vanaf vijfentwintig meter een keiharde pegel de bal tegen de touwen schoot. Ouboumalne stond aan de grond genageld: 0 – 2. Vijf minuten later kwam Jong FC Volendam nog erger in de problemen, toen Matthijs Hardijk de zestien in stormde. De aanvaller van de Hardenbergers kapte Vernon Addo uit en werkte vervolgens fraai af in de verre hoek. Ruststand: 0 – 3.

Flashback

De tweede helft begon exact hetzelfde als de eerste helft; al na vijf minuten waren de bezoekers trefzeker. Matthijs Hardijk schoof de bal beheerst onder Ouboumalne door: 0 – 4. Even later kon Tayrell Wouter de eretreffer binnenschieten, echter redde Borgman spectaculair. Uiteindelijk viel de goal alsnog, maar aan de andere kant. Bouws legde de bal panklaar op het hoofd van Van der Leij, die met een knikje de bal tegen de touwen kopte: 0 – 5.

Met Ezechiel Fiemawhle en Joey Antonioli voor Calvin Twigt en Tayrell Wouter, wilde Kizito Musampa een poging tot aansluiting uitvoeren. De eerstvolgende kans kwam dus ook gelijk van Fiemawhle. De aanvaller schoot richting doel, maar ook nu lag Borgman in de weg. Uiteindelijk bleek Fiemawhle tóch belangrijk, want een goede steekbal richting Hoeve bleek de voorbereiding van de eretreffer te zijn: 1 – 5.

Met nog tien minuten te gaan, gunde Musampa twee jeugdspelers hun debuut: David Petrovic en Mauro Smit kwamen in de ploeg voor Waleed Ait Abdellah en doelpuntenmaker Hoeve. In de slotfase vielen twee snelle goals. Invaller Mike Reuvers stond scherp en schoot de bal fraai achter Ouboumalne, maar ook Diego Gustavo liet van zich horen en schoot de bal hard in de rechterbovenhoek. Het bleek meteen het slotstuk van de wedstrijd: 2 – 6.

Katwijk thuis

Volgende week speelt Jong FC Volendam haar laatste thuiswedstrijd van 2022. Dit doet het tegen Katwijk. Om 15.00 uur trappen we af.

Scoreverloop:
5’ Serginho Fatima 0 – 1
28’ Rob van der Leij 0 – 2
33’ Matthijs Hardijk 0 – 3
50’ Matthijs Hardijk 0 – 4
59’ Rob van der Leij 0 – 5
70’ Quincy Hoeve 1 – 5
88’ Mike Reuvers 1 – 6
89’ Diego Gustavo 2 – 6

Opstelling Jong FC Volendam: Abdessalam Ouboumalne; Rob Tol, Waleed Ait Abdellah (78. Mauro Smit), Vernon Addo, Givairo Read; Billy van Duijl (46. Milan de Haan), Calvin Twigt (65. Joey Antonioli), Diego Gustavo; Tayrell Wouter (65. Ezechiel Fiemawhle), Quincy Hoeve (78. David Petrovic), Jordi Blom.

Opstelling HHC Hardenberg: Nick Borgman; Danny Bouws, Serginho Fatima, Gersom Klok, Aswin Manuhutu; Joeri Church (62. Kevin Grötz), Matias Jones; Jurjan Mannes, Thomas Reinders, Matthijs Hardijk; Rob van der Leij.

Tekst: Stefan van Nierop
Foto’s: Johannes Klinkenberg