Jong FC Volendam naar Haarlem voor eerherstel

• donderdag, 07 apr 2022

Na de nederlaag van afgelopen dinsdag (tegen Noordwijk, 4 - 1), staat Jong FC Volendam zaterdag tegenover Koninklijke HFC. De nummer twee van de Jack's League is in vorm. Een vooraf bepaald zware kluif voor de heren van Kiki Musampa.

De club van oud Volendammers Mitchel Michaelis, Gerry Vlak en Jordy Hilterman is op dreef. Ondanks een verliespartij afgelopen dinsdag, doen ze volop mee om het kampioenschap. Met vijf punten minder dan koploper Katwijk, zijn ze natuurlijk gebrander dan ooit om te overwinning in eigen huis te houden.

De afgelopen vijf wedstrijden wisten de Haarlemmers drie keer te winnen, één keer gelijk te spelen en één keer verloren. Een prima score, als je het zo ziet. Jong FC Volendam heeft wel een domper te verwerken: Koen Blommestijn mist de wedstrijd vanwege zijn vijfde gele kaart. De topscorer komt aanstaande zaterdag dus niet in actie voor de beloften van FC Volendam.

Nog nooit gewonnen in Haarlem

De Volendammers hebben in Haarlem nog nooit een driepunter over de streep getrokken. Afgelopen oefencampagne speelden beide ploegen gelijk, door twee goals in de slotfase van Volendam.

Laatste vier ontmoetingen

30-10-2021 | Jong FC Volendam - Koninklijke HFC: 1 - 1
Koen Blommestijn
10-08-2021 | Koninklijke HFC - Jong FC Volendam: 2 - 2
Achraf Douiri en Lex Veerman
08-02-2020 | Koninklijke HFC - Jong FC Volendam: 4 - 0
26-10-2019 | Jong FC Volendam - Koninklijke HFC: 3 - 6

Youssouf Blel, Brian Plat en Mike Eerdhuijzen

Arbitrage en Twitter

De wedstrijd van aanstaande zaterdag staat onder leiding van Mike de Bruijn. Langs de zijlijnen worden Jaimy Pleijte en Robert Leenstra ingezet om De Bruijn te assisteren. De vierde official-rol wordt ingevuld door Sam Tyler.

De wedstrijd is live te volgen via het Twitter-account van FC Volendam. Via de hashtag #hfcjvo kun je alle hoogtepunten van de wedstrijd volgen.

Foto's: Jan Mulder