Jong FC Volendam ondanks het betere spel niet langs Rijnsburgse Boys

• zaterdag, 26 nov 2022

De laatste uitwedstrijd van 2022 voor Jong FC Volendam werd gespeeld in Rijnsburg, waar Rijnsburgse Boys de tegenstander was. Ondanks dat Jong FC Volendam de sterkere ploeg was, ging Rijnsburgse Boys er met de overwinning vandoor. Eindstand: 1 – 0.

De openingsfase was voor de Volendammers, toen Jordi Blom en Quincy Hoeve allebei een schietkans kregen. Doelman Wesley Zonneveld stond tweemaal zijn mannetje en maakte de kansen onschadelijk. Ook Rijnsburgse Boys-aanvoerder Bram Ros wilde zijn ploeg op voorsprong zetten, maar debutant Abdessalam Ouboumalne keerde zijn schot goed. Aan de andere kant was Zonneveld weer scherp, toen hij een schot van Blom blokte. Ook de kans van Hoeve eindigde in de handen van de Rijnsburger. Waar de goalie van De Uien echter niet bij kon, was de voorzet van Blom. De Volendammer gaf een zwaai aan de bal, maar was net iets te scherp. Ezechiel Fiemawhle en Hoeve kwamen beide een teenlengte te kort om de bal binnen te werken.

Vijf minuten later speelde zich exact hetzelfde scenario af. Eerst kon Hoeve er niet bij, daarna Fiemawhle. Aan de andere kant vonden de Rijnsburgers het net wel twee keer, maar werden de Volendammers gered door de assistent-scheidsrechter. Eerst schoot Furhgill Zeldenrust de bal achter Ouboumalne, daarna oud-FC Volendammer Dani van der Moot. Beide spelers stonden buitenspel, waardoor de brilstand op het bord bleef.

Snelle domper

De tweede helft was nog maar een minuut onderweg, toen Jong FC Volendam een flinke domper te verwerken kreeg. Delano Asante vloog over de linkerflank, combineerde met Van der Moot en schoot in de verre hoek raak achter Ouboumalne: 1 – 0. Ondanks dat de Volendammers het betere van het spel hadden, kwamen de Rijnsburgers op voorsprong. Na een kwartier over en weer te hebben gespeeld, greep trainer Kizito Musampa in. Diego Gustavo, Déron Payne en Fiemawhle gingen naar de kant en werden vervangen door Milan de Haan, Tayrell Wouter en Rob Tol. De Haan wilde meteen zijn stempel drukken, toen hij in de zestien van Rijnsburgse Boys doorbrak, combineerde met Hoeve en wilde uithalen. Net voordat hij zijn voet tegen het leer zette, ging het fluitsignaal af: buitenspel.

Niet lang na de kans van De Haan, kon Read binnenschieten. Ook daar ging een streep doorheen, toen de buitenspelvlag omhoogging. Met nog tien minuten te gaan, zette Jong FC Volendam alles op alles om naast Rijnsburgse Boys te komen. Pogingen van Blom, Wouter en Twigt verdwenen in de handen van Zonneveld. Ook Ouboumalne moest vijf minuten voor tijd in actie komen toen Zeldenrust uithaalde. Een reflex met de benen zorde ervoor dat de achterstand niet verder uitgebreid werd. De laatste minuten gingen in, toen Blom een strakke voorzet richting de zestien gaf. Zonneveld kon er nipt bij, wat het slotakkoord van de wedstrijd bleek. Eindstand: 1 – 0.

HHC Hardenberg thuis

Zaterdag speelt Jong FC Volendam de een-na-laatste wedstrijd van het seizoen. Dit doet het tegen HHC Hardenberg. De aftrap is om 15.00 uur in het Kras Stadion.

Scoreverloop:
46’ Delano Asante 1 – 0

Gele kaarten:
Jordi Blom, Leon Maloney

Opstelling Rijnsburgse Boys: Wesley Zonneveld; Daan Walraven, Bram Ros, Dennis van der Plas, Rob Zandbergen (42. Jordy Strooker); Roderick Gielisse (71. Bram de Bruin), Nino Klaver, Jeroen Spruijt; Delano Asante (89. Bert Koomen), Dani van der Moot (71. Jeffrey Jongeneelen), Furhgill Zeldenrust (89. Jordy Hilterman)

Opstelling Jong FC Volendam: Abdessalam Ouboumalne; Déron Payne (64. Rob Tol), Waleed Ait Abdellah, Vernon Addo, Givairo Read; Calvin Twigt, Diego Gustavo (64. Milan de Haan), Imran Nazih (83. Leon Maloney); Ezechiel Fiemawhle (64. Tayrell Wouter), Quincy Hoeve, Jordi Blom

Tekst en foto’s: Stefan van Nierop